ועדת הכספים אישרה תוספת להילולה באוקראינה על חשבון מניעת תאונות בנייה

אחרי שבשבוע שעבר קוצצו כ-478 מיליון שקל בהתאם להסכמים הקואליציוניים והועברו לצורכי המגזר החרדי וההתנחלויות, היום (שלישי) התכנסה שוב ועדת הכספים לישיבה מיוחדת כדי לאשר העברה נוספת של תקציבים על חשבון גופים חיוניים בהם הפיקוח על בנייה.

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אישרה העברות תקציביות בין המשרדים, שינויים פנימיים בתקציב המשרדים, ותקציבי הרשאה להתחייב בסכום כולל של כ-250 מיליון שקל.

מהצעת האוצר עולה כי כ-61 מיליון שקל יועברו מסעיפי גמלאות ופיצויים והפיקוח על הבנייה

לטובת המועצות הדתיות, תמיכה בשירותי דת, הרבנות הראשית ובתי הדין הרבניים. כמו כן, 4 מיליון שקל הוקצו עבור הילולת רבי נחמן באומן שבאוקראינה, 19 מיליון שקל עבור פיתוח תשתיות בקבר הרשב"י במירון, חצי מיליון שקל למימון ההילולה הקרובה של הבבא סאלי בנתיבות ו-1.5 מיליון שקל עבור מימון ראשון של סיורי סליחות בחגי תשרי. בוועדה קמה סערה לאחר שהתברר כי המקורות לחלק מהעברות מגיע מקיצוץ תקציב היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) אמרה: "הקטל בענף הבנייה קשה במיוחד ובמקום להוסיף אתם מקצצים". בתום הישיבה צייצה תומא-סלימאן "זו אפילו לא חוצפה, זו שותפות ועידוד הריגת עובדים, להעביר 12 מיליון שקל מהתקציב לפיקוח על בנייה למשרד לשירותי דת. במשרד האוצר כנראה סבורים שמספיק להתפלל לאלוהים כדי למנוע תאונות בנייה. להזכיר לכולם את שיא ההרוגים בתאונות עבודה השנה שעומד על 64".