קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית קוראת להפסקת אש מיידית בעזה

הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים קוראת להספקת אש מיידית ברצועת עזה. כך מסר אמש (שישי) דובר הארגון שמקום מושבו בג'נבה, עוד הדגיש שיש לשחרר את כל החטופים. הקונפדרציה היא התארגנות איגודי העובדים הגדולה בעולם ובהם חברים יותר מ-200 מיליון עובדים בכ-100 מדינות. גם ההסתדרות חברה בקונפדרציה הבינלאומית והיו"ר ארנון בר-דוד הוא סגן נשיאה.

עוד קרא הארגון הבינלאומי להשיב לבתיהם את כל תושביה הפלסטינים ברצועת עזה שעל פי דרישת צה"ל נאלצו לנדוד דרומה. "העם הפלסטיני חיי בתנאי קשים מנשוא זה שנים רבות ואינו צריך לשלם את מחיר ההסלמה. גם העם הישראלי חייב להיות משוחרר מכל חשש להתקפות מעזה או מכל מקום אחר", נאמר בהודעה. כמו כן, הקונפדרציה קראה לממשלות ברחבי העולם לפעול כדי לממש את החלטות 242 ו-338 של מועצת הביטחון של האו"ם בדבר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בצדה של ישראל. "יש לסיים את הכיבוש", הגדישו בארגון.

יצוין שהאיגודים המקצועיים הפלסטינים פרסמו בימים האחרונים קריאה להפסקת הסיוע הצבאי לישראל בעקבות הטבח באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. האיגודים קוראים לארגוני העובדים בעולם להספיק לייצר כלי נשק ותחמושת עבור צה"ל, לסרב להוביל נשק ותחמושת לישראל, לקיים אירועי סולידריות עם העם הפלסטיני, לנקוט צעדים מעשיים כדי למחות נגד תאגידים בעולם המעורבים במצור על עזה וללחוץ על הממשלות להפסיק כל סיוע צבאי לישראל ולאיגודים בארה"ב ללחוץ כדי להפסיק את הסיוע הכלכלי האמריקאי לישראל.

להודעת הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים המלאה (באנגלית):

https://www.ituc-csi.org/middle-east?lang=en