העיתונאים בקבוצת ידיעות הכריזו סכסוך עבודה בעקבות הפיטורים ההמוניים המתוכננים

ועדי העיתונאים של קבוצת "ידיעות אחרונות" הכריזו אתמול (ראשון) סכסוך עבודה בעקבות אסיפת חירום שנערך במערכת שבראשון לציון. הסכסוך הוכרז בעקבות הודעת הנהלת הקבוצה לעובדים על פיטורים המוניים של כרבע מעובדי הקבוצה: כ-35 ב"ידיעות אחרונות" וכ-80 באתר "וויינט" ופיטורים נוספים ב"כלכליסט" ו"לאשה". במערכות כלי התקשורת בקבוצה מועסקים כ-530 עובדים.

באסיפה שנערכה אתמול הצביעו רוב העובדים בעד הכרזת סכסוך עבודה, שיאפשר נקיטת צעדים ארגוניים בעוד שבועיים, המועד בו צפוי להתחדש המשא ומתן מול ההנהלה. לדברי אלי גרנשקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, הארגון היציג של העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות", מטרות המשא ומתן הן לצמצמם בצורה משמעותית את רשימת המפוטרים ולדאוג לתנאי המפוטרים, הפורשים והעובדים שיישארו לעבוד בקבוצה.

בשבוע שעבר נמסר מארגון העיתונאים והעיתונאיות אמרו כי "פיטוריהם של רבע מעיתונאי 'וויינט' ו'ידיעות אחרונות' זהו קו אדום ואין מצב שנסכים לכך. מצפים מהנהלת ידיעות לקיים מו"מ אמיתי על פרטי התוכנית, לרבות צמצום משמעותי של היקף הפיטורים, אחרת כל הכלים נמצאים על השולחן, לרבות פניה לערכאות וצעדים ארגוניים משמעותיים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123246