המפלגה הקומוניסטית הישראלית: יש לעצור את המלחמה בעזה ולהכיר במדינת פלסטין

"יש לעצור מיד את המלחמה בעזה, לקראת הכרה בפלסטין כמדינה תחת כיבוש", זו הקריאה שפרסמה הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) שנערכה בסוף השבוע האחרון. הלשכה דנה במצב הפוליטי בארץ ובאזור, "בצל המשך התוקפנות נגד העם הפלסטיני בעזה".

מק"י סבורה כי לצד הפסקה מיידית של המתקפה על עזה, יש לקדם השלמת עסקת חילופים על בסיס "כולם תמורת כולם", שיבת העקורים, בנייתה מחדש של רצועת עזה והפסקת המצור עליה – דרישות הנובעות מהתמודדות עם תוצאות המלחמה – "הדרישה הפוליטית הדחופה ביותר היא נקיטת צעדים ברורים שיובילו לסיום הכיבוש ולהכרה במדינת פלסטין, תוך גיבוש תוכנית בינלאומית זמנית להקמת מדינה פלסטינית עצמאית ובעלת ריבונות בצד ישראל. המתקפה על עזה, המחירים הכבדים מנשוא והבלתי-אנושיים ששילם העם הפלסטיני, וכישלון המלחמה בהשגת מטרותיה הראו שאין פתרון צבאי לסכסוך עם העם הפלסטיני".

"לא ייתכן שהקהילה הבינלאומית תמשיך לדרוך במקום בצל התוקפנות הזו והמשך שפיכות הדמים. מה שדרוש על מנת לעצור את הקזת הדם הוא מימוש זכותו הלגיטימית של העם הפלסטיני לעצמאות והגדרה עצמית לאומית תוך הקמת מדינה על גבולות ה-4 ביוני 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה, לצד שיבת הפליטים על בסיס החלטות הדין הבינלאומי", הדגישו.

הדרישה להפסקת המתקפה על עזה חייבת להיות פתח למימוש מיידי של זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית בתמיכת הקהילה הבינלאומית וכל מוסדותיה. מהכרה בפלסטין כמדינה – על כל הזכויות והמחויבויות שהכרה כזו כוללת – נגזר סיום הכיבוש בפלסטין, כמדינה שישראל עדיין כובשת ומנהלת מלחמת-השמד נגד עמה. על הקהילה הבינלאומית לשאת באחריות לסיום הכיבוש", נמסר.

כמו כן, הלשכה הפוליטית של מק"י הדגישה כי המשך המלחמה "טומן בחובו סכנה לפיצוץ אדיר, באזור כולו – תבערה שעלולה להקיף את כל המדינות. בשבועות ובימים האחרונים אנו מזהים סימנים מקדימים לפיצוץ זה, עם כניסת כוחות בינלאומיים ומעצמתיים למעורבות צבאית פעילה באזור".

יצוין שהחזית הדמוקרטית לשלום ולשווין (חד"ש) ומק"י פרסמו אמש גילוי דעת משותף ובו  הקריאה "לחקירה רשמית ועצמאית בפשעים שבוצעו על ידי הרשויות נגד אזרחים ערבים ולהפסקת המעצרים המנהליים והרדיפות הפוליטיות". עוד הן גינו את משטרת ישראל וכוחות הביטחון "המבצעים פשעים נתעבים נגד אזרחים ערבים שבשבוע האחרון גבו את חייהם של שלושה אזרחים: מורשד עבד אל-חי (טירה), ג'ומעה אל-דנפירי (ביר הדאג'), וואסים אבו אל-היג'אא (טמרה), בנוסף לפשעי הכיבוש המתמשכים בירושלים ובגדה המערבית, והמשך המלחמה הנפשעת ברצועת עזה".

לדברי החזית ומק"י," לכוחות המשטרה ובביטחון יד קלה על צעירים ערבים ויש להניח שלא כל המקרים מגיעים לידיעת הציבור. בעניין שלושת הצעירים שנהרגו בשבוע האחרון, בלטה הימנעות המשטרה מלפרסם עדויות ותיעודי וידאו כנהוג, מה שמחזק את התחושה שיש לה מה להסתיר ושהם נהרגו בדם קר. במקום לספק נתונים או לפרסם תיעודים, היא ממהרת לפרסם הצהרות מסיתות בתמיכתו המיידית של השר הגזעני שלה, בן גביר. בחלק מהמקרים היא לא היססה להתעלל בבני המשפחות דרך חקירות מיותרות ומניעת החזרת הגופה במשך ימים".

"מאז ה-7 באוקטובר סובלים האזרחים הערבים מצורות הרדיפה הקשות ביותר מצד המשטרה ורשויות המדינה, שהגיעו לשיא בביצוע פשעי הרציחות האלו, בנוסף למעצרים שרירותיים ושימוש מסוכן וחסר תקדים במעצרים מנהליים נגד אזרחים ערבים. כאשר אנו קוראים להפסיק את המלחמה הנפשעת בעזה ואת פרקטיקות הכיבוש התוקפניות כלפי העם הפלסטיני בשטחים הכבושים ובתוך ישראל, אנו קוראים להקים ועדת חקירה רשמית ועצמאית על פרקטיקות המשטרה ושירותי הביטחון וההשלכות של הפצה סיטונאית של נשק לכנופיות ימין קיצוני", הוספו.

עוד הדגישו "האזרחים הערבים תמיד בחרו במאבק הציבורי והדמוקרטי ודחו את מעורבותם של אזרחים ערבים בפעולה חמושה. אנו נחושים לקדם את המאבק הפוליטי והעממי של החברה הערבית וכוחות השמאל הדמוקרטים – למרות הדיכוי והרדיפה, למען שלום, שוויון, צדק ודמוקרטיה על בסיס סיום הכיבוש והכרה בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית, באופן שמשרת את שני העמים".