ההפגנה נגד המלחמה בתל-אביב: רוטמן תוקף את המשטרה ובן גביר תוקף את רוטמן

ההפגנה נגד המלחמה בעזה, להחזרת החטופים ולהדחת ממשלת הימין של נתניהו ביוזמת חד"ש שתערך אחה"צ (שבת) בתל-אביב גורמת לחילוקי דעות חריפים בקרב ראשי הימין הקיצוני. זאת, לאחר שעתירה לבג"ץ אילצה את המשטרה לאשר את המחאה שתתקיים בשעה 16:00 בגן צ'רלס קלור.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר (יו"ר עוצמה יהודית) תקף אתמול את ח"כ שמחה רוטמן (האיחוד הלאומי) בתגובה לציוץ ביקורתי שהעלה יו"ר ועדת החוקה נגד משטרת ישראל. רוטמן האשים את המשטרה בפסיקת בג"ץ, שהחליט לאפשר את קיומה של הפגנה נגד המלחמה. רוטמן טען כי המשטרה הגיעה להבנות עם נציגי חד"ש ובכך "התנדבה" להכשיר עבור בית ונתנה את הסכמתה "לקיום הפגנת טרור בתל אביב". עוד כתב: "אני קורא לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להורות למשטרה לחזור בה מ'הסכמה' הזו ולמנוע את קיום הפגנת הטרור של חד"ש בתל אביב".

בן גביר השיב לרוטמן כי הפרקליטות היא שכפתה על משטרת ישראל להגיע להסדר עם מארגני ההפגנה: "בהתאם להנחייתי, משטרת ישראל מנעה עד כה קיום מפגני הזדהות עם הנאצים מהחמאס" טען. "לצערי, פרקליטות המדינה כפתה על משטרת ישראל להסכים להפגנה הזו, וחבל שלא בדקת את העובדות לפני שאתה מצייץ נגד משטרת ישראל".

עוד קרא בן גביר לרוטמן לזמן את הפרקליטות לשימוע בוועדת החוקה, בעקבות ההסדר שכפתה לטענתו, על משטרת ישראל: "כדאי שתזמן את הפרקליטות שאתה אמור לפקח עליה לדיון בוועדת חוקה, כדי לבדוק מדוע הכתיבו למשטרה שחייבים לקיים את ההפגנה". רוטמן השיב להצעה בחיוב והודיע כי יכנס דיון בנושא "בהקדם האפשרי" אך מנגד, הוסיף וקרא למשטרה לסגת מההסכמות עם חד"ש ולבטל את ההפגנה "לאור לוחות הזמנים".

לטענת רוטמן: "הפרקליטות אינה יכולה 'לכפות על המשטרה להסכים'. או שיש כפיה, או שיש הסכמה. למשטרת ישראל אסור להסכים לקיום הפגנות תמיכה בטרור, נקודה. אם הפרקליטות מעוניינת להכשיר הפגנת טרור שכזו יחד עם חלק משופטי בית המשפט, שתעשה זאת בעצמה, ולא תלכלך בהסכמה הזו את משטרת ישראל שתפקידה להיאבק בטרור ללא פשרות".

 

עוד בנושא:

שבת של הפגנות נגד המלחמה בעזה, למען החזרת החטופים ולהדחת ראש הממשלה נתניהו