ההסתדרות הצליחה למצוא תעסוקה לארבעה טייסים שפוטרו בעקבות הפנדמיה קוביד-19. זאת, בעקבות הסכם שנחתם בין ההסתדרות, הנהלת חברת קליר–קאט תעופה וועד טייסי החברה, לפיו החברה המפעילה את מערכך הכיבוי האווירי המופרט תקלוט ארבעה טייסים שפוטרו לאחרונה מחברת אל–על. קליטתם של הטייסים התאפשרה, לאחר שטייסי קליר–קאט תעופה הסכימו לוותר על נתח קטן משכרם ומאחוז משרתם, מתוך רצון לסייע לעמיתיהם בתקופה קשה זאת.
מטוס כיבוי אש בפעולה (צילום: קליר–קאט)
מסמך העקרונות נחתם השבוע, בהמשך להסכם קיבוצי שנחתם בעבר בחברה, והוא רלוונטי לכ-20 טייסים. קליר–קאט תעופה מפעילה את מערך הכיבוי האווירי עבור חברת אלביט מערכות, שהיא הזכיין של תהליך מיקור חוץ לכיבוי אש מן האוויר כפי שהחליטה ממשלת הימין. יו"ר ועד הטייסים בקליר–קאט, ניר לפידות, מסר: "אנו, טייסי החברה, נרתמנו למהלך, לאחר שהבנו שהחברים שלנו נשארו מחוסרי פרנסה. היינו מוכנים להגיע להסכם שעיקרו ויתור חלק מהשכר, לטובת מציאת פתרון לטייסים. יש אחווה גדולה מאוד בינינו, נלחמנו בשריפות יחד".