בתום מאבק: נחתם הסכם קיבוצי בסופרבוס; בעקבות בוררות עובדי דן דרום יקבלו תוספות

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים וועד עובדי סופרבוס חתמו ביום חמישי האחרון על הסכם קיבוצי עם הנהלת חברת סופרבוס. במסגרת ההסכם יזכו כ-2000 עובדי החברה לשיפור בתנאי העסקתם ובראשם הסדרת סידורי העבודה בחברה, המחייב לראשונה בענף את ההנהלה בשקיפות עם הוועד על שינויים בחלוקת הסידורים, וכן פרסום הסידורים מראש פעמיים בשבוע. כמו כן, תוספות ותק המבטיחות אופק תעסוקתי לנהגים בחברה. יצוין שההסכם נחתם בעקבות הכרזת סכסוך עבודה על ידי ועד העובדים בנובמבר האחרון.

עוד בהסכם, התוקף לשלוש שנים, הצמדת השכר לעליות מדד המחירים והא גם כולל שעות נוספות, גמול חניון, שווי ימי חופשה ומחלה וכלל ההפרשות הסוציאליות, שיפור תוספות הדלק והאש"ל ושיפור מנגנון פעילות הרווחה בחברה. כמו כן, בהסכם שיפור שכרם של המבקרים (פקחים) בהיקף של כ-9% וכן של עובדי מערך הרב קו בהיקף של כ-16%. כמקובל בכוח לעובדים, הובא ההסכם להצבעת העובדים ונחתם רק לאחר אישורם.

יו"ר ועד העובדים, הארון שובש, מסר "אנו מודים לעובדים על הבעת האמון כאשר הצביעו ותמכו באישור ההסכם. סוגיית הסידורים היא סוגייה כואבת לנהגים בכל החברות. הסדר הסידורים הקבועים במסגרת ההסכם יבטיח לנהגים יציבות וביטחון תעסוקתי, דבר קריטי לנהגים שראינו את החשיבות שלו ביתר שאת בתקופת המלחמה. אנחנו מודים להנהלה על הבנת חשיבות העניין ושיתוף הפעולה. עוד בהסכם הבטחה כי שכרם של הנהגים בירושלים ימשיך להיות, שכר חודשי ולא שעתי, ותוספות ותק לנהגים".

ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים, איתי כהן, הוסיף "כאיגוד המאגד חלק נכבד מעובדי התחבורה הציבורית, אנו עדים לפגיעה בשירות התחבורה הציבורית בגלל אופי העסקה ארעי של נהגים ותחלופה גבוהה. את התוצאות מרגישים הנוסעים בצמצום קווים ובצפיפות באוטובוסים. לכן, עמדנו על כך שנהגי החברה ייהנו מסידורים קבועים, אופק תעסוקתי בהתאם לוותק וימשיכו לקבל משכורת חודשית". "עתה נתמקד במאבק הארצי לשיפור תנאי עובדי התחבורה הציבורית והכרה בהם כעובדי ציבור, מהלך שישקם את הענף לטובת העובדים והנוסעים", הדגיש.

בתוך כך, איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים וועד עובדי דן בדרום זכו בסיום תהליך בוררות מול הנהלת החברה, להכרה בדרישתם לתוספת וותק כחלק משכר היסוד. המשמעות היא תוספת של אלפי שקלים בשנה לעובדים בוותק של למעלה משלוש שנים. בעקבות הבוררות הופכים העובדים בדן בדרום לבעלי תוספת הוותק מהגבוהות בתחבורה הציבורית וליחידים. בהם הוותק מקיף גם את הפקחים. לדברי יו"ר ועד העובדים, עומר בן יעקב: "אלה ימים לא קלים לכולם. אחרי הפינוי וחוסר הוודאות חזרנו לשגרת עבודה של מקום עבודה עם ערך מוסף – שירות לציבור הנוסעים המנסה להשתקם. אם היה מי שחשב, כי נוותר במצב הנוכחי על זכויות המגיעות לנו בדין הוא טועה. כמקובל באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, העובדים סימנו את הבעיה, ואנו נאבקנו והשגנו. למרות רעשי רקע ועצות אחיתופל של ארגונים חיצונים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125513/