בעקבות עתירה לבג"ץ המשטרה תאפשר לקיים אירוע לציון יום זכויות האדם הבינלאומי

בעקבות עתירה לבג"ץ, המשטרה תאפשר לקיים הפגנה לציון יום זכויות האדם הבינלאומי, היום בשעה 17:00 בכיכר הבימה. על כך הודיע מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב פרץ עמר, לבג"ץ. חברת מועצת עיריית ת"א-יפו מוריה שלומות מסיעת אנחנו העיר והעובדת הסוציאלית נירית בן-חורין, מייסדת קבוצת הורים נגד מעצרי ילדים, המיוצגות על-ידי האגודה לזכויות האזרח, עתרו בשישי לבג"ץ בעקבות האיסור שהוטל על ההתכנסות.

המשטרה החליטה לסגת מדרישת הרישיון, ועל כן תאפשר את קיומה של משמרת המחאה אך "לצורך שמירה על הסדר הציבורי ובשים לב למצב החירום, החליטה המשטרה על הצבת תנאים לקיומה של המחאה, מכוח סמכויותיה הכלליות של המשטרה". בין היתר נאסר על המארגנים לקיים תהלוכה, להקים במה עם כל אמצעי שצורך חשמל, להניף שלטים, דגלים, כרזות או נשיאת נאומים "שיש בהם דברי הסתה או המרדה לנקיטת פעולות אלימות או מנוגדות לחוק".

בין הארגונים שהצטרפו לאירוע שיתקיים אחה"צ: הורים נגד מעצרי ילדים, שוברים שתיקה, עו"סים שלום, גישה, מחסום-וואטש, עו"סות דמוקרטיה, רבנים לזכויות אדם, חד"ש, עוז ושלום, רופאים לזכויות אדם, אקדמיה לשוויון, אימהות נגד אלימות, עומדים ביחד, פורום דו קיום בנגב, גישה, לוחמים לשלום ומסתכלים לכיבוש בעיניים.

יצוין שב-20 בנובמבר האחרון, משטרת מחוז תל-אביב הודיעה שלא תאפשר לקיים אירוע לציון יום הילד הבינלאומי תחת הכותרת "ילד הוא ילד. בואו לזעוק את זעקת הילדים החיים במלחמה". האירוע אמור היה להתקיים בשעה 17:00 בפינת הרחובות קפלן ודה-וינצ'י בתל-אביב ביוזמת הורים למעצר ילדים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125913/