בספרד הוקמה ממשלה בראשות פדרו סנצ'ס בה שותפים סוציאליסטים וקומוניסטים

פדרו סנצ'ס נבחר אתמול (חמישי) מחדש לראש ממשלת ספרד בהצבעה שנערכה בפרלמנט במדריד. בחירתו של סנצ'ס, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית, לכהונה בת ארבע שנים נוספות התאפשרה לאחר שהגיע להסכם עם מפלגה בדלנית מקטלוניה, לפיו תוענק חנינה לבדלנים שהועמדו לדין בגין חלקם בניסיון הכושל של החבל להתנתק מספרד ב-2017.

סנצ'ס, שמכהן כראש ממשלה מאז 2018, קיבל את תמיכתם של 179 מחוקקים מתוך 350 בבית התחתון של הפרלמנט, וזו הקואליציה בעלת התמיכה הגדולה בפרלמנט מאז 2011. כל 171 המחוקקים ממפלגות הימין והימין הקיצוני הצביעו נגד. הממשלה החדשה בספרד תורכב מהמפלגה הסוציאליסטית וממערך השמאל "סומאר" הכולל את המפלגה הקומוניסטית והיא תזכה לתמיכתן של שש מפלגות שמאל קטנות, בהן שתי מפלגות בדלניות מקטלוניה שמחזיקות ב-14 מושבים בפרלמנט. עד לשבוע שעבר בידי סנצ'ס היו רק 153 מושבים: של מפלגתו הסוציאליסטית 122 מושבים, שני מושבים יותר לעומת הבחירות ב-2019, ושל "סומאר" – 31 מושבים.

אמנם המפלגה העממית השמרנית זכתה ברוב הקולות בבחירות הכלליות שנערכו ב-23 ביולי, אולם היא לא הצליחה להשיג מספיק תמיכה על מנת להקים ממשלה, זאת בשל הברית שלה עם מפלגת הימין הקיצוני "ווקס", שסיימה במקום השלישי בבחירות בהן זכתה ב-33 מושבים, 19 מושבים פחות מבפרלמנט הקודם.

בתום ההצבעה מסר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית, אנריקה סנטיאגו, חבר פרלמנט מסיעת "סומאר":"למרות ניסיונות הימין למנוע את הקמת הממשלה החדשה, הוקמה ממשלה מתקדמת הזוכה לרוב יציב בפרלמנט". לדבריו "המשימה הראשונה של הממשלה היא לחזק את המגזר הציבורי, להרחיב את הזכויות הדמוקרטיות והחברתיות, לשפר את מצבו של מעמד העובדים ולאחד את עמי ספרד לקראת עתיד משותף של שלום ורווחה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123571/