בית הדין סירב להוציא צו מניעה: נמשכת השביתה של רופאי שיניים במאוחדת

שביתת 350 רופאי השיניים שפרצה ביום חמישי והמועסקים על ידי קופת חולים מאוחדת נמשכה גם היום (ראשון). זאת, לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את בקשת ההנהלה להוציא צו מניעה ארעי נגד השובתים. בית הדין ידון שוב מחר בבקשת הקופה להוצאת צו מניעה. השביתה החלה במחאה על גרירת רגליים מצד ההנהלה במשא ומתן להסכם שכר חדש, ופיטורי יו"ר הוועד ד"ר אלכס חיינר.

"בנסיבות העניין, לא השתכנענו כי יש מקום ליתן סעד ארעי הפוגע בזכותם החוקתית של רופאי השיניים לנקוט צעדים ארגוניים, ובהם שביתה", כתב בהחלטתו השופט דורי ספיבק. הוא ציין ש"לעת הזאת לא שוכנענו שקיימת התחייבות של ההסתדרות לשקט תעשייתי למניעת קיום השביתה". עם זאת הבהיר השופט ספיבק שטענותיהם המלאות של הצדדים יתבררו מחר במסגרת הדיון בבקשה.

עו"ד יובל ברוק, המייצג את ההסתדרות ואת ועד העובדים, הבהיר בבית הדין שהרקע לשביתת העובדים איננו רק פיטוריו של ד"ר חיינר, הגם שההסתדרות רואה בהם פגיעה חמורה בעבודה המאורגנת בקופה ובכוונתה לעתור נגדם לבית הדין. לדבריו, הרקע לשביתה הינו גרירת הרגליים מצד הנהלת קופת החולים, לאורך למעלה מ-14 ישיבות משא ומתן, אשר לא הביאו לכל התקדמות או הסכמות לקידום ההסכם הקיבוצי בחברה.

הוא הוסיף כי כבר בחודש יוני הודיעה ההסתדרות על שביתה בעקבות מבוי סתום במשא ומתן, אך נעתרה לבקשת הנהלת החברה להשהות את השביתה לצורך האצת המו"מ. אלא שבפועל, גם מאז לא חלה התקדמות, והחברה אף נוקטת צעדים חד צדדיים המשפיעים על תנאי העבודה והשכר של העובדים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123776