בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה לניכויי השכר של מורי התיכונים השובתים

בית הדין הארצי לעבודה הוציא היום (חמישי) צו מניעה נגד משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי האוסר על ביצוע הוראתו של הממונה על השכר באוצר לנכות שכר ממורים בגין העיצומים. בעתירה שהגיש הארגון באמצעות עו"ד סיגל פעיל זוהר גיפס וגיא מזרחי טען הארגון, כי המדובר בהוראה בלתי חוקית ושרירותית של הממונה על השכר באוצר וכי יש לבטלה.

לאחר דיון סוער שהתקיים אתמול, החליט היום בית הדין הארצי לעבודה כי נפלו פגמים מהותיים בהוראה שנתן הממונה על השכר נגד המורים והוציא צו האוסר לבצעה. בית הדין הארצי הותיר בשלב זה על כנו את הפחתת התשלום הראשון בגין המקדמה ששולמה למורים על חשבון תוספות השכר, אך קבע בעניין זה כי אין בכך כדי לקבוע מסמרות וכי טענות הארגון גם בנושא זה תתבררנה במסגרת התיק העיקרי.

בית הדין קרא לצדדים לנהל משא ומתן לפתרון הסכסוך ולחתימה על הסכם קיבוצי שטרם נחתם.  "מצופה מהצדדים לנצל בצורה מיטבית את פרק הזמן שעד הדיון בהליך העיקרי לניהול משא ומתן אינטנסיבי בתום לב ובנפש חפצה לצורך צמצום המחלוקות ביניהם הן ביחס לסוגיות מושא ההליך והן באופן שיאפשר חתימת הסכם קיבוצי, וזאת תוך מאמץ משותף להפחית את הפגיעה המתמשכת בציבור התלמידים", נאמר בהחלטה

יו״ר ארגון המורים, רן ארז שהשתתף בדיונים מסר: "בהחלטתו מהיום קבע בית הדין הארצי נחרצות שעובדי ההוראה אינם שק חבטות. נמשיך להגן על מורינו נגד כל ניסיון לפגוע בשכרם ובמעמדם ונמשיך במאבק להשגת הסכם קיבוצי ומניעת כוונות האוצר להפוך את המורים לעובדי קבלן כשלב ראשון להפרטת מערכת החינוך".

בשבועות האחרונים נמשכו העיצומים של ארגון המורים וחבריו שבתו בין השעות 10:00-8:00 ברחבי הארץ. זאת, במחאה על  החלטתו של משרד האוצר לנכות משכרם של המורים המשתתפים בעיצומים שארגון המורים נוקט. ההכרזה על שביתה מגיעה לאחר שהארגון הגיש עתירה לבית הדין לעבודה נגד כוונת משרד האוצר לנכות ממשכורתם של המורים המשתתפים בעיצומים. ניכויי השכר מורכבים מניכוי שכר על סך 5% על אי מתן ציונים זאת למרות שהמורים מבצעים את כלל העבודה הקשורה למתן הציונים למעט מתן ציונים למערכות בית ספריות. לפי הארגון כיוון שזה 5% לכיתה המלמד שמונה כיתות יכול להגיע ל-40% ניכוי בשכר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129507/