אינטלקטואלים פלסטינים פרסמו גילוי דעת בעקבות התבטאויות אנטישמיות של אבו מאזן

עשרות אינטלקטואלים ואנשי ציבור פלסטינים בולטים פרסמו גילוי דעת בו הם תוקפים התבטאויות אנטישמיות של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בכינוס של המועצה המהפכנית של תנועת הפתח ברמאללה בשבוע שעבר. בין היתר אמר אבו מאזן כי "היטלר נלחם ביהודי אירופה בגלל עסקאות ההלוואה בריבית שלהם, זה לא היה קשור לאנטישמיות".

בגילוי הדעת הם "מגנים חד-משמעית את התבטאויותיו של נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס על השואה. מושרש בתיאוריה גזענית הנפוצות בתרבות ובמדע האירופי באותה עת, שואת העם היהודי בידי הנאצים מקורו באנטישמיות, בפשיזם ובגזענות. אנו דוחים בתוקף כל ניסיון למזער, להציג לא נכון או להצדיק אנטישמיות, פשעי הנאצים נגד האנושות, או רביזיוניזם היסטורי של השואה".

לדבריהם "העם הפלסטיני סובל די והותר מהעול הקולוניאלי הישראלי, מהנישול, הכיבוש והדיכוי מבלי שנצטרך לשאת את ההשלכות השליליות של נרטיבים אנטישמיים בורים הנאמרים בידי אלה המתיימרים לדבר בשמנו". עוד הם הוקיעו את הרשות הפלסטינית בגלל "שלטונה הסמכותני ואוטוריטרי ההולך וגובר, המשפיע ישירות על אלה החיים תחת הכיבוש. לאחר שהחזיק בשלטון כמעט עשור וחצי  בתום המנדט לנשיאות בשנת 2009 ובתמיכת כוחות מערביים ופרו-ישראליים המבקשים להנציח את האפרטהייד הישראלי, עבאס וחוגו הפוליטי אינם יכולים לייצג את העם הפלסטיני ואת מאבקנו למען צדק, חירות ושוויון. זהו מאבק נגד כל צורות הגזענות והדיכוי".

בין החותמים על המנשר: רשיד ח'אלידי, מוחמד עלי ח'אלידי, זאהה חסן, נורה ערקאת, רג'א שחאדה, איזבלה ח'מד, לאנה טאטור, נדיה אבו אל-חאג', דנה אל-כורד, בשיר אבו-מאנה, אן-מארי ג'אסיר, ראיף זריק, לינה דלאשה, לילה אבו  לוע'וד, מזנה קאטו, דיאנה בוטו, אמיליו דאבד, נדיה חיג'אב, ג'ורג' בשאראת, סמרה אסמאיר, מהא נאסר, נדירה שלהוב-קיבורקיאן, רוזמרי סייג, אריז' סבאע'-ח'ורי, תמרה בן-חלים, עומר קטאן, איסמעיל נאשף, ג'ונתן כותאב, מונא ח'אלידי, עומר ברגותי, דימא חבש, מרים ראשיד, עומר דג'ני, חנא סלימן, מאזן מסרי, רג'א ח'ורי וטארק איסמעיל.

יצוין שבטור שפרסם אתמול (שני) בעיתן "הארץ" התייחס עודה בשאראת לדבריו על אבו מאזן וכתב "נראה שעבאס מתבלבל בין היהודים של ימי השואה ליהודים אחרים, בני זמננו — בריוני הגבעות, שמתנכלים לפלסטינים ולמעשה מבצעים טהור אתני, או לצבא הישראלי שאוטם בארות מים בבטון, ובכך גוזר צימאון נורא על תושבי המדבר באמצע הקיץ הלוהט. כן, עבאס, התבלבלת! היהודים בימי הנאציזם והפשיזם באירופה היו קורבנות של העליונות הגרמנית, כשם שבני עמך כעת הם קורבנות של העליונות היהודית. עבאס, רק הכיבוש מרוויח מהשער העצמי שהבקעת".