ביהמ"ש דחה תביעת דיבה של עו"ד נגד קו לעובד

בית המשפט דחה תביעת לשון הרע של עורך דין נגד עמותת קו לעובד ושתי עורכות דין שעבדו בה, בגין מכתב ששוגר על ידיהן ללשכת עורכי הדין ולרשויות המס, בו הוטל דופי בפעולות התובע בגין החזקת כספים המגיעים לעובדים בחשבונות נאמנות שפתח, תוך עקיפת הוראות רשויות המס, שחייבו את העברת הכספים ישירות לעובדים.

עוד נקבע כי הדברים חוסים תחת הגנת אמת בפרסום והגנות נוספות. רשות המיסים פרסמה הנחיות בנוגע להחזרי מס להם זכאים העובדים הזרים, ועל העברתן למעסיקיהם על מנת שיעבירו את הכספים ישירות לעובדים. החברה שייצג התובע, "מיטב", פרסמה באתר האינטרנט הודעה על ההנחיות החדשות, בפנותה לחקלאים המעסיקים עובדים זרים כי כביכול, החזרי המס מגיעים למעסיקים. "מיטב" קיבלה את החזרי המס והעבירה את חלקם למעסיקים מתוך כוונה שיועברו לעובדים הזרים, וחלק אחר של הכספים הועברו לתובע שפתח חשבונות נאמנות על שם כל אחד מהעובדים הזכאים. בשל כך, פרסמה עורכת הדין הנתבעת מכתב, לרשות המיסים וללשכת עורכי הדין, בו התריעה על אופן התנהלות "מיטב" והתובע, שאינו נוהג בכספים בנאמנות.

לטענת התובע, פרסום הדברים מהווה לשון הרע, בעוד שהנתבעות טענו כי הדברים נכונים, וחובתן היתה לדווח על כך לגופים האמונים על פי דין לחקור את העניין, ובהם רשות המיסים ולשכת עורכי הדין. אך, בית המשפט קבע: "תלונות הנתבעות לרשות המסים וללשכת עורכי הדין, מהוות תלונות לגיטימיות שהוגשו בתום לב לגופים המוסמכים לחקור על פי דין את התלונות, כפי שאכן נעשה על ידי לשכת עורכי הדין שהחליטה בסופו של יום, לגנוז את התלונה נגד התובע בשל הבדלי הגרסאות בין הנתבעות לתובע".

ועוד: "התובע ידע כי הכספים המופקדים בחשבונות הנאמנות שפתח לא מועברים לעובדים הזכאים למלוא כספי החזרי המס שהתקבלו מרשות המיסים, וזאת בניגוד להנחיות. התובע אמנם לא היה מעסיקם של העובדים, שעליהם חלה החובה להשיב לעובדים את כספי ההחזרים, אך סייע למרשתו, 'מיטב', לעקוף את הוראות וההנחיות". כאמור, התביעה נדחתה.

לפסק הדין