עיר לכולנו: "אגרת הגודש תהפוך את הכניסה לת"א לעשירים בלבד"

 

החלטת משרד התחבורה כי הכניסה לעיר תל אביב החל משנת 2009 תעלה כסף מעוררת זעם רב בקרב. אתמול (רביעי) הודיע מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, במהלך דיון בוועדת הפנים על צמצום תנועת כלי הרכב והפחתת זיהום האוויר מתחבורה בתל אביב, כי החל משנת 2009 בעלי כלי רכב פרטיים ישלמו 25-50 שקל ליום, עם כניסתם לתל אביב ולמרכז.

תנועת"עיר לכולנו", המתכוונת להתמודד בבחירות הקרובות למועצת עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה רשמית בה היא מסתייגת מהכוונה להטיל אגרה על הכניסה לעיר. "אגרות גודש יכולות לבוא רק לאחר שהעירייה נותנת לתושביה ולנכנסים בשעריה פתרונות תחבורה הולמים, נקיים ויעילים" נכתב בהודעה. "התחבורה הציבורית הקיימת כיום בעיר אינה מאפשרת מערכת הסעת המונים הולמת. הטלת אגרת גודש לפני יישום פתרונות תחבורתיים הולמים תפלה לרעה את השכבות המוחלשות, שלא יוכלו לשלם את אגרות הגודש בכניסה לעיר ויאלצו להשתרך בתחבורה הציבורית הבעייתית של העיר. העשירים, לעומת זאת, לא יהססו לשלם את המס בכניסה ולהכנס ברכב הפרטי של הם לעיר".

ח"כ דב חנין (חד"ש), אחד מראשי "עיר לכולנו", סבור כי האחריות נמצאת בידי עיריית תל אביב שלדבריו, למרות שבידיה הסמכויות החוקיות, לא עושה דבר לשדרוג מערך התחבורה הציבורית ולכן מרוקנת את התוכן מכל הצעה לצמצום כניסת כלי רכב לעיר. "יש להפעיל בתל אביב תוכנית כוללת של העדפת התחבורה הציבורית" אמר חנין. " התוכנית צריכה לכלול את המרכיבים הבאים: עדיפויות דרך לתחבורה ציבורית בכבישים מרכזיים, שדרוג האוטובוסים עצמם למודרניים, נוחים ונקיים יותר. הוזלת מחירי הנסיעה במיוחד בשעות עומס, ויצירת כרטיסים משולבים בין אוטובוסים ומינבוסים. בלי השינויים הללו המצב שיווצר הוא שרק עשירים יוכלו לשלם כל יום ולהיכנס לתל אביב".