ועד עובדי הרכבת וכח לעובדים עתרו לבג"ץ

ועד עובדי הרכבת וארגון כח לעובדים, עתרו אתמול (ג') לבג"ץ בדרישה להכיר בארגון כמייצג את עובדי הרכבת במקום ההסתדרות. זאת, לאחר שבית הדין הארצי לעבודה קבע לפני כחודש כי ההסתדרות תישאר הארגון היציג ולו בשל המשא-ומתן המתקיים עתה בינה לבין הנהלת הרכבת על יישום ההסכם לרפורמה בחברה הממשלתית וכך יישאר לפחות שנה לאחר חתימת ההסכם.  לטענת כח לעובדים, תקופת המניעות שקבע בית הדין להחלפת היציגות מהווה "הצרה מרחיקת לכת של חופש ההתארגנות של כלל העובדים ושל למעלה ממחצית עובדי הרכבת".

הפגנת תמיכה בוועד עובדי הרכבת מול משרדי ההנהלה שנערכה ב-5 באוגוסט האחרון, מול משרדי ההנהלה בתל-אביב (צילום: כח לעובדים)

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתי סבירסקי, מתבקש בג"ץ גם להוציא צו ביניים המורה להסתדרות ולהנהלת הרכבת שלא לחתום על הסכם קיבוצי עד להכרעה בעתירה, או לחילופין לקבוע לוח זמנים דחוף בבקשה לצו ביניים או בעתירה לגופה.  חרף פגרת בתי המשפט עד לסוף החודש, בג"ץ נעתר לבקשת הארגון והורה להנהלת הרכבת ולהסתדרות להגיב לעתירה בתוך 30 יום. לטענת כח לעובדים, בית הדין הארצי נמנע מלבדוק מיהו הארגון היציג של עובדי הרכבת בהתאם לחוק ההסכמים הקיבוציים, בין אם על-ידי בדיקת מספר החברים בשני ארגוני העובדים ובין אם על-ידי קיום בחירות חשאיות. שני הארגונים – גם כח לעובדים וגם ההסתדרות – טוענים כי רוב עובדי הרכבת חברים אצלם.

עוד בנושא:

http://maki.org.il/he/workers/125-news/14270-2012-08-05-17-40-13