ארגון המורים לקראת הכרזת סכסוך עבודה בדרישה לחדש את ההסכם הקיבוצי

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, קרא אמש (ראשון) למורי המקצועות ההומניים שלא להשתתף בהשתלמויות שמכינות אותם לרפורמת הבגרויות של שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. הקריאה נעשתה במסגרת המאבק שמקיים בחודשים האחרונים ארגון המורים העל יסודיים ברפורמה, בגלל שתפגע במקצועות חיוניים לזהות הישראלית המשותפת. לדברי הארגון ללא בחינת בגרות, יזכו מקצועות אלו לתיעדוף נמוך בבתי הספר.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בריאיון ששודר הבוקר באתר וויינט (צילום מסך)

 

בארגון מזהירים מפגיעה בתנאי עבודתם של המורים במקצועות ההומניים, ואמרו שימשיכו להיאבק בה: "התנגדותו של האוצר מצביעה כאלף עדים על כוונתם לפגוע במקצועות ההומניים ובציבור המורים. ארגון המורים ינקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת למנוע את הפגיעה".

יצוין שארז הודיע הבוקר בריאיון שערך באולפן אתר וויינט על כוונתו להכריז על סכסוך עבודה, בעקבות דרישתו לחדש את הסכם העבודה מול הארגון שנגמר לפני כחודשיים. במקביל, מתח ארז ביקורת חריפה ביותר על כוונת משרד החינוך לקדם הרפורמה בבגרויות. לדבריו, "כרגע החלטנו שאנחנו לא משתפים פעולה, אנחנו לא נלך להשתלמויות, לא נלך לשום צעד שבעצם מקדם את הניסוי הזה של השרה, ניסוי על כל מדינת ישראל, במקום לעשות את זה על קטע קטן. ואם זה לא יעזור אנחנו נחריף את המאבק שלנו, כי יש לנו אחריות לא רק של פועלי נמל, אלא גם של מחנכים ומורים".

בריאיון נשאל ארז על טענתה של השרה שאשא-ביטון שלפיה המקצועות ההומניים לא ייפגעו, וכי החלופה במסגרת התוכנית – עבודות אישיות – והשיב כי מדובר רק ב"פירוטכניקה" וב"מילים יפות". הוא הוסיף: "זה שום דבר. ברגע שאין בחינת בגרות, אין לתלמיד מטרה לשאוף אליה, הוא לא ילמד. הוא למעשה הופך להיות בור ועם הארץ".

 

הסרטון שהפיץ אמש ארגון המורים בקרב חבריו:

https://www.facebook.com/IrgoonHamorim/videos/1432168940595505