סקר: 67% מהצרכנים יפסיקו לקנות ברשת שאינה מתייחסת באופן ראוי לעובדיה

 

לרגל יום הצרכן הבינלאומי שמתקיים היום (שלישי) ערכה רשות ההסתדרות לצרכנות סקר מיוחד באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה בנושאים של יחס ראוי לעובדים וגל ההתייקרויות האחרון במשק. מהסקר עולה בין היתר כי 67.4% מהצרכנים היו מפסיקים לקנות ברשת אשר אינה מתייחסת באופן ראוי לעובדיה.

 

עוד עולה מהסקר כי רוב מוחלט של הציבור נפגע מגל ההתייקרויות במשק. כאשר מבין המוצרים שהתייקרו  לאחרונה (דלק, מוצרי מזון בסיסיים ומים). ציינו כ- 35% מהצרכנים כי התייקרות הדלק פגעה בהם באופן משמעותי ביותר, כ- 24% מהצרכנים ציינו כי התייקרות מוצרי המזון הבסיסיים פגעה בהם באופן משמעותי ביותר ו- 22% ציינו כי התייקרות מחירי המים היא זו שפגעה בהם באופן המשמעותי ביותר, 12% מהצרכנים ציינו כי נפגעו באופן משמעותי באותה מידה מהתייקרות הדלק, מוצרי המזון והמים. רק  כ- 4% מהצרכנים, ציינו כי לא נפגעו באופן משמעותי מההתייקרויות האחרונות במשק.

 

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון אמר היום בעקבות ממצאי הסקר "כי אנו רואים מזה מספר שנים ברציפות בסקרים שמבצעת רשות ההסתדרות לצרכנות, כי הצרכנים ערים גם לזכויותיהם של העובדים בעסקים השונים  ורוב גדול מבין הצרכנים  מוכן אף להפסיק לקנות ברשת אשר פוגעת בזכויות העובדים בה, דבר זה מלמד על גישה בוגרת וסולידרית בקרב הצרכנים וזו בשורה טובה ליום הצרכן הבינלאומי".