הפגנה בת"א: לא לאלימות – כן לשותפות; כוח לעובדים: יהודים וערבים חלשים לחוד וחזקים יחד

תחת הכותרת "לא לאלימות – כן לשותפות" תתקיים הערב (מוצ"ש) בשעה 19:00 הפגנה בכיכר הבימה בתל-אביב. מחד"ש נמסר: "הימים האחרונים קשים ומטלטלים. מול האלימות, השנאה והסלמה, מול הממשלה שמנסה להבעיר את השטח ומסרבת להפסקות אש, בואו להיאבק איתנו על שותפות יהודית-ערבית, סיום הכיבוש, סולידריות ושלום צודק."

בעקבות האירועים העוקבים מדם של הימים האחרונים, כוח לעובדים פרסם הודעה לפיה "אנו ארגון עובדים יהודי- ערבי: אנו מאגדים עובדות ועובדים, יהודיות ויהודים, ערביות וערבים אשר בזמן שגרה נאבקים יחד, כתף אל כתף, להגנה על שכרם, תנאי עבודתם, כבודם ועל יכולתם להשפיע על המציאות. הימים האחרונים הם ימים קשים ומרים לכולנו. האלימות ברחובות ישראל בין יהודים לערבים, מסוכנת ורעה לא פחות מן המלחמה המתחוללת כרגע. במקביל אנחנו עובדות ועובדים, אחיות ואחים למעמד, והאלימות הזאת אינה משרתת אף אחד ואף אחת מאתנו".

לדברי ראשי הארגון "כוח לעובדים מחויב עתה כבכל עת לשלומם וביטחונם של חבריו היהודים והערבים. הארגון מגבה ויגבה כל צעד המיועד לשמור על שלום העובדות העובדים. אנו מייחלים לימים שקטים ורגועים יותר. אנו גאים בחברי הארגון המגינים איש על רעהו, וגאים במיוחד בחברי איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים העומדים יחד אל מול האלימות המופנית כלפיהם בכל השנה וביתר שאת בימים אלו. אנו מקווים כי נשוב במהרה לשגרה פחות אלימה. כעובדים יהודים וערבים אנו חלשים לחוד אך חזקים ולא חסרי אונים גם בימים רעים אלו, כאשר אנו פועלים יחד כאיגוד."

גם איגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות, החבר בכוח לעובדים והמאגד אלפי מרצות ומרצים יהודים וערבים פרסם הודעה: "אנו מביעים מכאן את זעקתנו לנוכח המציאות של הימים האחרונים. מדינת ישראל נמצאת באחת מנקודות השפל הנמוכות בתולדותיה. המרקם החברתי, הביטחון האישי והאמון במוסדות המדינה מתפוררים לנגד עינינו. האלימות, הקנאות והלאומנות מכתיבות את המציאות. הציבור שוחר השלום וחפץ החיים מסתגר בחרדה בעוד שהשוליים הקיצוניים מבעירים את הרחובות. אפשר גם אחרת! האלימות המשתוללת לא תוכל לפרק את שותפות הגורל של יושבי הארץ. עלינו להכיר בשותפות הגורל הזו ולבנות מתוכה חיים משותפים המושתתים על שוויון, אמון וכבוד הדדיים, על שיתוף פעולה ועל שכנות טובה".

עוד קרא האיגוד למרצות ולמרצים "לשמש דוגמא, להוקיע את האלימות באשר היא ולהשמיע קול ברור למען קורבנותיה. אנו קוראים לתלמידותינו ותלמידינו לא לקבל את הירושה שמוריש לה דור ההנהגה הנוכחי ולדרוש שינוי עמוק, שינוי שיאפשר עתיד משותף למי שחולקים את הארץ".

 

ההפגנה, הערב, בכיכר הבימה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/784503729092727