במקום בו מתנדבי חד"ש מכינים חבילות מזון: צרור יריות נורה לעבר מועדון בסחנין

צרור יריות מנשק אוטומטי נורה אמש (שישי) אחר חצות לעבר המועדון רואפד אלסלאם בעיר סחנין. מצלמות האבטחה שהותקנו במקום קלטו את המכונית הדוהרת ברחוב בו פועל המועדון והרגע בו נורות יריות לעבר המקום. יצוין שהפיגוע נעשה רגעים ספורים לאחר שקבוצה מתנדבי חד"ש, מק"י ובנק"י סיימה את עבודתה: הכנת חבילות מזון לנפגעי הקורונה שידם אינם משגת לכלכל את משפחתם.

היריות שפגעו אמש בחלון המועדון בו שהו פעילי מק"י וחד"ש בסחנין (צילום: אל אתיחאד)

חד"ש והמפלגה הקומוניסטית פרסמו הבוקר הודעת גינוי חריפה וקראו למשטרה למצות את הדין עם האחראים לפשע, שעלול היה להסתיים בהרוגים ופצועים רבים. "זהו פשע כפול נגד פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י בעיר וגם נגד המתנדבים הרבים העוסקים בסיוע למשפחות נזקקות", נאמר בהודעה. גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), תקף בחריפות את המעשה הנפשע וקרא "לשמור על לכידות חברתית בעת שאנו מתמודדים עם משבר הקורונה".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) פנה היום לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן. לדבריו המשטרה צריכה להגן על פעילים ומתנדבים דווקא בעת משבר הקורונה. "רק בנס לא היו קרבנות בנפש", מסר ח"כ ג'בארין והוסיף "אנו מחזקים את ידיהם של המתנדבים העושים רבות כדי לתמוך בתושבי עירם. אין הדעת סובלת מעשי פשיעה ואלימות חמורים כאלה". המפלגה הקומוניסטית הירדנית אף היא גינתה את מעשה.