המכונאים, טכנאים וההנדסאים בחברת התעופה בואינג פתחו בסוף השבוע בשביתה, לאחר שנכשלו שיחות החירום ביןנציגי איגוד המקצועי להנהלה. האיגוד מייצג 27 אלף עובדים ביצרנית המטוסים, הכריז על השביתה לאחר שההנהלהסירבה לשפר את הצעתה לעובדים. על כך מוסר הבוקר העיתון צרפתי "הומניטה".
רוב מוחץ של חברי האיגוד הצביעו ביום רביעי בעד דחיית ההצעה האחרונה של בואינג, אך השביתה נדחתה ב-48 שעות כדי לתת למשא ומתן סיכוי. נציגי החברה והעובדים, יחד עםמתווכים פדרליים, נפגשו באורלנדו בניסיון לגשר על הפערים, אך כאמור השיחות נכשלו. כרגע, לא מתוכננות פגישות נוספות בין הצדדים. על פי הודעת החברה, היא הציעה העלאה של 11% בשכר המכונאים, בפריסה לתקופה של שלוש שנים, וכן בונוסים. המכונאים אומרים שאינם מסתפקים בהעלאההזו. איגוד העובדים בבואינג קיים שלוש שביתות ארוכות ב-20 השנים האחרונות. ב-1989 שבתו העובדים 48 ימים, ב-1995 הם שבתו 69 ימים, וב-2005 נמשכה השביתה 28 ימים. שביתה כזו עלולה לעלות לבואינג 3 מיליארד דולר בחודש באובדן הכנסות.


