חשיפה: צבא זר על אדמת ישראל

האנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה חשפה את המיקום המדויק של בסיס גדול של צבא ארה"ב, הפועל בקרבת דימונה. על פי הפרסום, בבסיס – בו משרתים רק חיילי ארה"ב – הוקמו שני מגדלי מכ"ם, שגובהם 400 מטרים. זה המבנה הגבוה ביותר בעולם שנועד להתקנת מכ"ם, וכן – המבנה הגבוה ביותר בישראל (לשם השוואה, גובהו של מגדל עזריאלי העגול הוא 187 מטרים, כלומר – פחות ממחצית גובהו של מתקן המכ"ם האמריקאי!).

רשת החדשות האמריקאית "פוקס ניוז" דיווחה, כי הממצאים שאוספת תחנת המכ"ם מועברים למודיעין האמריקאי, והוא המחליט מה להעביר לצה"ל. זאת, חרף העובדה שהמתקן פועל בשטחה הריבוני של מדינת ישראל (tinyurl.com/us-radar-fox).

נקודות הציון המדויקות של שני מגדלי המכ"ם הן 30.9685905 מעלות צפון, 35.097121 מעלות מזרח, ו-30.9756831 מעלות צפון, 35.0986823 מעלות מזרח. יצוין, כי נקודות הציון לא פורסמו בגרסה העברית של ויקיפדיה.

 

 

ריבונות ישראל מופקרת לידי צבאות זרים

הבסיס האמריקאי ליד דימונה אינו היחידי הפועל בישראל. בהודעה שנמסרה ב-2006 לבורסה של תל-אביב, נחשף אחד הסודות שהיה ידוע למעטים: חיל האוויר האמריקאי בונה בסיס בנגב.

בהודעה שנמסרה, נכתב כי קבוצת א. דורי זכתה במכרז של חיל ההנדסה של ארה"ב, לבנייה בהיקף של 80 מיליון שקל בבסיס חיל האוויר האמריקאי בנבטים. בנבטים קיים בסיס גדול של חיל האוויר הישראלי, שנבנה ב-1981, לאחר נסיגת צה"ל מסיני, תוך גירוש התושבים הבדואים המקומיים ממשפחת אבו-ג'מדה.

המתקן הצבאי האמריקאי מהווה, למעשה, בסיס בתוך בסיס: מדובר במתחם סגור, המכונה "מתחם ג'ניפר", בו מתגוררים קצינים, טייסים וחיילים אמריקאים. במקום יש מבני מגורים, בריכת שחייה וחדר כושר – והוא סגור בפני החיילים הישראלים. לעומת זאת, בסיס נבטים של חיל האוויר הישראלי פתוח לרווחה בפני "האורחים האמריקאים".

הפעילות המשותפת של חיילות האוויר של ארה"ב וישראל בנבטים החלה עוד בשנת 2001, אבל הקמת בסיס עבור חיל האוויר האמריקאי הייתה קפיצה גדולה בתלות של ישראל במעצמה האימפריאליסטית החזקה ביותר, אשר מנהלת מלחמות ממושכות באזור ורוקמת קנוניות להבטחת ההגמוניה שלה.

בעשור האחרון היינו עדים להידוק היחסים הצבאיים בין ישראל לבין ארצות-הברית: בשנת 2010 הגדיל צבא ארה"ב את מאגרי הנשק שהוא מחזיק בישראל, כך ששווי הציוד הצבאי האמריקאי הנשמר במחסני חירום בישראל הוכפל במהלך העשור מ-400 מיליון דולר ל-800 מיליון דולר.

בצל הקמת הבסיסים הצבאיים האמריקאיים בנבטים ובדימונה, עולה השאלה: מדוע לא מתקיים דיון ציבורי בנושא מהותי זה? מדוע הממשלה, מצידה, לא פרסמה כל הודעה על הקמת בסיסי קבע של צבא זר על אדמת ישראל, ומדוע לא נערך על כך דיון בכנסת? יש להניח, שממשלת נתניהו תמשיך במדיניות של מתן שירותים לאימפריאליזם האמריקאי, תוך כרסום בריבונות ישראל, ובכך תצדיק את הכינוי שהודבק לישראל – "פורטו ריקו של המזרח התיכון".