מחאות בעקבות החלטת העירייה לסגור את אנסמבל הרצליה

יוצרים, במאים, שחקנים וצופי תיאטרון הגיעו ביומיים האחרונים לאנסמבל תיאטרון הרצליה לאות סולידריות עם עובדי ויוצרי התיאטרון בעקבות החלטת העירייה לסוגרו. עודד קוטלר, מנכ"ל התיאטרון, פרסם הודעה לעיתונות ובה סיפר כי ראש עיריית הרצליה, יהונתן יסעור, הודיע לו על ההחלטה לסגור את התיאטרון. ההחלטה התקבלה בעיצומו של תהליך הבראה שמתקיים בתיאטרון, בעקבות מצב גירעוני שנמשך שנים.

אנסמבל תיאטרון הרצליה (צילום: עיריית הרצליה)

ביום רביעי האחרון עלתה ההצגה האחרונה במשכן התיאטרון, "לילה טוב אמא", ולאחריה יוחשכו אורות הבמה ויורד המסך על פועלו של התיאטרון שרק השנה היה אמור לחגוג בר מצווה. תיאטרון הרצליה הוקם לפני 13 שנים על ידי לאורה ריבלין, חנה מרון וגדליה בסר, שהיה מנהלו הראשון. המטרה היתה להקים תיאטרון שונה מהתיאטראות הגדולים והממוסדים ולהציג רפרטואר מקורי ומאתגר. לאחר מכן החליפה אותו בתפקיד הבמאית אופירה הניג, ולאחריה מונה עודד קוטלר לתפקיד. קוטלר נכנס לתפקיד לפני כשנה במטרה להבריא את התיאטרון, להציג רפרטואר שיתכתב עם הקהל ולגייס שחקנים מוכרים לאנסמבל.