עובדי החדשות המקומיות מרחבי הארץ הפגינו הבוקר (רביעי) בירושלים מול הכנסת. העובדים קראו לוועדת הכספים לדון בהצעת החוק שתאפשר את תקצובן לשנה הבאה. "חדשות מקומיות זה להיות או לא להיות", קראו העובדים והעיתונאים.

ההפגנה של החדשות המקומיות, הבוקר, מול הכנסת (צילום: ארגון העיתונאים)
העובדים נשאו שלטים: "רייטינג זה לא הכל", "אל תיקחו לנו את הקול", "אני מפוטרת בגלל אדישות", "נלחמים על הפרנסה-מחזקים את הפריפריה". נציגי ועד העובדים נכנסו לוועדת הכספים בה עלה לבסוף הנושא ונדון באופן מיוחד נושא החדשות המקומיות. עו"ד מאיר אסרף, יועצם המשפטי של ועד העובדים אמר "אין ספק שהחדשות המקומיות עומדות בקריטריונים של סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת, לכן אין צל של ספק שיש להמשיך השידורים בהתאם עד לדיון בנושא בכנסת הבאה".
יו"ר ועדת הכספים פנה לנציג היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לתת תשובה עד יום ראשון האם החוק עומד בסעיף 38 לחוק יסוד הכנסת. לפי סעיף זה תוארך פעילות החדשות המקומיות עד שלושה חודשים לאחר כינונה של כנסת חדשה ובא יעלה הנושא שוב לדיון. מדובר בכך שתהיה המשכיות להעברת התמלוגים לחדשות המקומיות ובהתאם המשך הפקת החדשות. נודע כי היועץ המשפטי נוטה לקבל את פרשנות העובדים.
סרטון: עובדי החדשות המקומיות בדרום פורצים לשידור חי (0.47 ד')
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cvZ6UW4aqsw


