אדם טבע ודין נגד מפעלי ים המלח: העמותה פנתה אתמול (ד') לרשות השנייה בדרישה להסיר את הקמפיין הפרסומי של מפעלי ים המלח המופרטים שבבעלות האחים עופר והמשודר בערוץ 2 ובערוץ 10. לדברי העמותה, הקמפיין מציג תמונה חלקית ומעלים מן הציבור מידע מהותי בנוגע למכלול ההשפעות של מפעלי ים המלח, ובכך מהווה מטעה את הציבור.
בשבוע שעבר רגע לפני ההכרעה בנוגע למימון קציר המלח, מפעלי ים המלח העלו, לראשונה, קמפיין פרסומי. "בלי המפעלים, אין תיירות", זו כותרת הקמפיין. באדם טבע ודין טוענים השבוע כי "הצופה הסביר עלול לסבור בטעות, כי כל פעילותם של מפעלי ים המלח מושתתת על תרומה לסביבה, לכלכלה ולתיירות, כאשר בפועל פעילות זו מסיבה גם נזקים כבדים".
שלט בים המלח (צילום: אולאבאוטג'רוסלם)
במכתבם ציינו כי "פעילות המפעלים גורמת גם לנזקים סביבתיים, תיירותיים וכלכליים מצטברים וכבדי משקל המשפיעים על פני האזור כולו, אולם התשדיר אינו מתייחס אליהם כלל ולפיכך שידורו מהווה הפרה של סעיף 4 לכללי הרשות השנייה".
לדברי העמותה, התיאור העובדתי בתשדיר הפרסומת לפיו השפעת הזרמת המים מהאגן הצפוני לדרומי לצרכי הפעילות התעשייתית של מפעלי ים המלח, הינה כל כולה חיובית ומשמעותה "החזרת חיים לים המלח", מעבירה מסר מוטעה.
במכתב לרשות השנייה נכתב עוד: "קיים חשש כבד כי פרסום הקמפיין של מפעלי ים המלח בעיתוי זה, נועד להשפיע על דעת הקהל ומקבלי ההחלטות בכל הנוגע לפתרון הראוי לאופן תפעול בריכת האידוי של המפעלים, ומטרתו גיוס תמיכה בעניין השנוי במחלוקת כלכלית וציבורית".