לאחר שמחאת הקוטג', שהחלה על גבי דפי הרשת החברתית פייסבוק, גייסה 92 אלף תומכים, גרמה להורדת המחירים בכמה רשתות שיווק והגיעה לדיון בוועדת הכלכלה ולהתערבותו של של האוצר יובל שטייניץ, מתרחבת הפעילות גם למוצרים נוספים.
קבוצת פעילים חברתיים הקימה קבוצה הנקראת "קונים פחות, שוברים מחיר", ומטרתה לצאת בחרם נגד מוצרים שמחירם מופקע בעיני הקבוצה.
בדף הקבוצה נכתב כי "כנסת ישראל אמורה לפקח על מוצרי היסוד ומוצרי המזון בישראל, בפועל בעלי ההון בענף המזון מפקחים על כנסת ישראל. בסדרת כתבות בעיתונים כלכליים, במדורי הכלכלה, הצרכנות מובילים, וברשתות התקשורת עולה תמונה קשה מאוד של עיוות מקומם במחירי מוצרי המזון בישראל".
ועוד: "מצטיירת תמונה עגומה של קרטל בעלי ההון בענף המזון שכל מטרתו להרוויח על גב הצרכנים בישראל ולהרוויח המון. עוד עולה מכתבות התחקיר שמוצרי מזון ישראליים נמכרים בזול בחו"ל והפערים מדהימים: חלב בישראל עולה יותר ב-300% מאשר בגרמניה והרשימה עוד ארוכה"
לדבריהם "ממשלת ישראל מטילה מיסים על עם ישראל והיא מחייכת, הכיס שלנו בוכה וקרטל המזון שודד לנו את המעט שנשאר לנו לקיום כאזרחים במדינה. אני קורא לצרכנים: נשים גברים בישראל, לגלות 'אחריות חברתית' ולהשתתף בפרויקט 'קונים פחות, שוברים מחיר" בשם כולנו, למען כולנו."
בזמן הקצר בו קיימת הקבוצה היא הצליחה להגיע לשני הישגים – הראשון הוא הצטרפותם של מעל ל-2,500 חברים, והשני הוא הצלחה בהורדת מחירו של מוצר מבוקש. בתור התחלה בחרו מקימי הקבוצה בלחם אחיד כ מטרה והכריזו כי שם ייחל החרם.
לדף הקבוצה בפייסבוק