"ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי מברכת על כל עליה אמיתית בהישגי התלמידים הערביים, אך מתריעה מכך שללא תכנית כוללת החינוך הערבי ימשיך לדשדש והפערים ימשיכו להיות תהומיים". כך נמסר אתמול (יום ב') בתגובה לנתונים שפרסם משרד החינוך, ולפיהן עמד אחוז הזכאות לתעודת בגרות בשנה"ל 2009-2010 במגזר היהודי על 64.4% לעומת 38.3% במגזר הערבי – בפער של יותר מ-26%. כמו כן נרשמה ירידה בקרב התלמידים הערביים בנגב, מ-29.4% ל-28.2%.
"הפערים האלה הם תוצאה ישירה של תת-תקצוב של החינוך הערבי", אמרה ד"ר האלה אספניולי, יו"ר ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, "העלייה הצנועה נובעת מיישום חלקי של המלצות הוועדות המקצועיות המשותפות לנו ולמשרד החינוך. אנו קוראים למשרד החינוך ליישם מייד את כל ההמלצות, במסגרת תכנית כוללת ומתוקצבת. ללא כך אין כל ערובה להמשך מגמת העלייה בהישגים".
ד"ר אספניולי קראה לראשי משרד החינוך ולמזכירות הפדגוגית גם לשנות באופן משמעותי את תכניות הלימוד בחינוך הערבי, כדי ש"יהלמו את ייחודם הלאומי והתרבותי של התלמידים הערביים, וכדי לבנות אמון במערכת החינוך ולהפחית את הניכור הנובע משנים רבות של אפליה לאומית ואזרחית".