המסר הציבורי והחינוכי של קמפיין המים החדש מכיל מסרים בעייתיים ביותר, כך נכתב במכתב שהעבירו מדענית המים של אדם טבע ודין, שרית כספי-אורון ועו"ד נעמה אלעד לשר התשתיות, עוזי לנדאו ולמנכ"ל רשות המים, אורי שני.
הקמפיין, כך על פי המכתב, מוחק בהינף יד מאמצים חינוכיים להנהיג במדינת ישראל חסכון כדרך חיים. "המסר עומד בניגוד מופרש להמלצות דוח ועדת החקירה בנושא ניהול משק המים, אשר קובע כי חסכון במים אינו מאמץ חד פעמי כי אם אינטגראלי ומתמשך", נכתב במכתב. עמדת אדם טבע ודין היא כי יש לערוך שינוי בקמפיין, כך שחסכון במים יהיה חלק מאורח חיים מקיים ומתמשך ושיעלה בקנה אחד עם מסקנות ועדת החקירה.