רופאים הפגינו בירושלים נגד הצעת התקציב

 

עשרות רופאים בכירים הפגינו אתמול (ה') מול הכנסת במהלך ישיבת הממשלה, הדנה על הצעת תקציב המדינה הדו-שנתי ואשר אמורה להגיע להחלטות גורליות בתחום הבריאות המופיעות בחוק ההסדרים.

 

הרופאים הניפו שלטים שבהם נכתב: "במקום להביא כסף, קונסים את החולים" ו"די לפוליטיקה על חשבון החולים". ד"ר ליאוניד אדלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית (הר"י), אמר "השנה מדובר בחוק ציני במיוחד המפגין זלזול או חוסר הבנה של המתרחש".

 

לדברי ד"ר אדלמן, הממשלה מתעלמת לגמרי מדו"ח מבקר המדינה, שהתריע מפני מחסור ברופאים ובמיטות אשפוז. "אי השוויון המעמיק והולך בין מרכז לפריפריה הוא חמור. מערכת הבריאות סובלת מבעיות קשות בגלל מחסור ברופאים ובתקנים. הרופאים נוטשים את המקצוע ועל המתמחים מוטל עומס רב כאשר הם נאלצים לבצע אפילו 12-14 תורנויות בחודש", אמר אדלמן. "מי שמשלם את מחיר הקיצוץ במערכת הבריאות הם החולים. ניכרת החמרה במגמת הפוליטיזציה של הבריאות, כאשר נעשים ניסיונות מסוכנים של פוליטיקאים להתערב בשיקול הדעת של הרופאים ובתהליך ההכשרה שלהם".

 

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר יצחק זיו-נר, אמר כי "ממשלת ישראל לא נערכה להוספת תקנים ולא גיבשה תוכנית כיצד לשמור על הרופאים במערכת וכיצד להחזיר ארצה רופאים שירדו מהארץ. אני חושש כי האוצר לא מבין את משמעות הגזירות ולכן אנו הרופאים, שמבינים את מצב הרפואה, באנו להפגין. דקה לפני שהממשלה עלולה לקבל החלטות שגויות אנו קוראים לה להתעשת ולא לקבל החלטות שיחמירו את מצבה של מערכת הבריאות".