מכתב השמיניסטים 2009: מסרבים לשרת את הדיכוי

 

קרוב לתשעים בני נוער העומדים בפני גיוס לצה"ל חתמו על עצומה לפיה הם מסרבים להתגייס לצבא ולקחת חלק ב"מדיניות הדיכוי של ממשלת ישראל בשטחים הכבושים". במכתב שנשלח הבוקר (ב') ללשכת שר הביטחון מצהירים השמיניסטים כי אינם מעוניינים לקחת חלק בכיבוש, וכי הם מוכנים לשלם את המחיר על דעותיהם.

 

"הכיבוש יוצר מציאות בלתי נסבלת עבור הפלסטינים בשטחים", נכתב במכתב, "מחסומים, הפקעת אדמות, בניית חומת האפרטהייד, כל אלו זורעים הרס בגדה זה יותר מארבעה עשורים. הסבל של העם הפלסטיני הם המייצרים את ההתנגדות האלימה, והציבור בישראל לא יהיה בטוח כל עוד הפלסטינים חיים תחת כיבוש". השמיניסטים, שמודעים לתדמיתם הציבורית, גם יוצאים כנגד ההגדרה של 'סרבנים'. "ממשלת ישראל היא הסרבנית העקבית ביותר – סרבנית השלום. הצבא הישראלי אינו "צבא הגנה", אלא צבא של כיבוש ותוקפנות. ממשלת ישראל אינה שוחרת שלום, אלא מקיימת מדיניות לאומנית ואלימה".

 

"מתוך אחריות ודאגה לשני העמים החיים בארץ זו, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד",הודיעו היום סרבני הגיוס החדשים, "נולדנו אל תוך מציאות של כיבוש, ורבים מבני דורנו רואים זאת כמצב "טבעי". למרבית החברה ברור מאליו שבגיל שמונה-עשרה, כל נער ונערה מתגייסים לצבא הישראלי. אך איננו יכולים להתעלם מן האמת – הכיבוש הוא מצב קיצוני, אלים, גזעני, לא אנושי, לא חוקי, לא דמוקרטי ולא מוסרי המהווה סכנה קיומית לשני העמים. אנחנו, שהתחנכנו על ערכי החירות, הצדק, היושר והשלום, איננו יכולים להשלים איתו".

 

לפרטים נוספים:
shministim10@gmail.com

 

ידיעה נוספת על מכתב השמיניסטים 2009

http://www.maki.org.il/index.php?option=com_content&task=view&id=4778&Itemid=82