1500 עובדים סוציאליים נגד גירוש מבקשי מקלט: 'הם שורדי מחנות עינויים'

יותר מ-1500 עובדות ועובדים סוציאליים חתמו על עצומה שפורסמה השבוע במחאה נגד התוכנית של ממשלת הימין לגרש עשרות אלפי פליטים ומבקשי מקלט אפריקנים לרואנדה. הם גם שלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הרווחה חיים כץ, שר הפנים אריה דרעי ויתר שרי הממשלה וחברי הכנסת.

"כעובדות סוציאליות, אנו פוגשות במסגרת עבודתנו מדי יום ביומו את מצוקתם של תושבים ותושבות ישראלים, בהם תושבי ותושבות דרום תל אביב ופריפריות גיאוגרפיות וחברתיות אחרות", נכתב. "אנו פוגשות גם את מבקשי המקלט ואת מצוקותיהם, את נפשם וגופם המצולקים לאור האירועים הקשים שעברו במדינות המוצא ובדרכם לישראל. רבים מהם הינם שורדי מחנות העינויים בסיני. מתוך ראיית מצוקה זו, אנו קוראות – גירוש אינו פתרון" .

2018-01-30_201849

על המכתב חתומים עובדים ועובדות סוציאליות מרחבי הארץ, אנשי לשכות חברתיות, עמותות ובתי חולים, סטודנטיות וסטודנטים לעבודה סוציאלית, וכן חברות וחברי סגל אקדמי מרחבי הארץ. חותמים מתייחסים גם לטענה שלפיה גירושם של מבקשי המקלט יסייע לתושבי דרום תל אביב: "מצוקתם של תושבי ותושבות דרום תל אביב היא תוצר של הזנחה ארוכה וממושכת מצד הרשויות, אפליה בחלוקת משאבים והיעדר תשתיות, מוסדות ומענים הולמים למחיה. ריכוזם של מבקשי המקלט בדרום העיר מכביד על תושביה הוותיקים ומייצר מצג שווא של מלחמה על משאבים. יש לשים סוף להכוונת אוכלוסיות מדוכאות להיאבק זו בזו ולדאוג לרווחת כולם.

כ-120 עובדים סוציאליים חתמו על עצומה אחרת, שאותה יזמו אקדמאים בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב: "כעובדים סוציאליים, רבים מאיתנו מכירים את המצוקה הקשה בקרב אוכלוסיית הפליטים בערים השונות בארץ. חייהם ללא מעמד מוסדר מייצרים קשיים בלתי נסבלים בכל הנוגע לזכויות בסיסיות של תנאי העסקה, גישה לטיפול רפואי ונפשי, לזכות לחינוך ולשירותים סוציאליים. ממשלת ישראל מביאה את המדיניות הפוגענית וארוכת השנים כלפי מבקשי המקלט בישראל לשיא חדש של ניכור, חוסר אנושיות ושנאת הזר. המדינה אשר יזמה את אמנת הפליטים הבינלאומית וחתומה עליה מתעלמת באופן שיטתי מבקשות המקלט, והתנהלותה הנוכחית מצמררת במיוחד. יהודים – שיודעים מהן רדיפה ופליטות – מפנים עורף, דוחים ומגרשים ללא מצפון".