תשדיר חדש: על חשיבות הקול הברור והיחיד של חד"ש נגד מלחמות מיותרות

"בימים שבהם האש משתוללת"

תנועת חד"ש הוציאה הבוקר (חמישי) תשדיר חדש, העוסק בחשיבותה הציבורית של העמדה הברורה והעקבית של חד"ש נגד מלחמות ברירה מיותרות. הסרטון מורכב מקטעים שצולמו בכנסת במהלך מלחמת לבנון השנייה, ובהם קוראים ח"כ מוחמד ברכה וח"כ דב חנין להפסיק את האש, היות שהמלחמה מביאה מוות מיותר לשני הצדדים ואינה תורמת להפסקת ירי הרקטות על ישראל או להחזרת השבויים. לעומתם, מופיעים בסרטון אהוד אולמרט מקדימה וחיים אורון ממרצ, המביעים תמיכה במלחמה.

את התשדיר החדש ניתן לראות כאן: http://hadash2009.org.il/archives/no-war

 

התשדיר של חד"ש בא על רקע אכזבה ציבורית רחבה מכישלונן של מפלגות השמאל הישן, ובעיקר מרצ והעבודה, שלא השמיעו קול ברור ונחרץ כנגד מלחמות ברירה מיותרות.

כפי שנכתב במאמר המערכת של עיתון "הארץ" היום: "מרצ נחלה כשלון חרוץ ומהדהד בתמיכתה האוטומטית בהחלטה לצאת למלחמה בעזה (…) זה בדיוק מה שקרה למרצ גם לפני שנתיים, במלחמת לבנון השנייה. תמיכה במלחמה מוטעית אחת היתה יכולה ללמד על תמימות; תמיכה בשתי מלחמות מוטעות מלמדת על רשלנות" ("אין טעם להצביע מרצ", "הארץ", 5.2.09).

 

האכזבה מכישלון השמאל הישן בתחומים של שלום, שוויון, כלכלה וסביבה מיתרגמת למציאות פוליטית מבוססת. כך, גם בתכנית "מה בוער" הבוקר בגלי צה"ל דיברו עורך המגזין "טיים אאוט", איתי ולדמן, וחברי הכנסת דב חנין (חד"ש) וחיים אורון (מרצ) על המעבר ההמוני של צעירים ממרצ לחד"ש, על רקע האכזבה ממרצ. את הראיונות מתוך "מה בוער" ניתן לשמוע כאן: http://hadash2009.org.il/archives/glz

ראוי לציין שחד"ש ממשיכה להתחזק באופן עקבי גם בסקרים. כך, למשל, בסקר מקיף במיוחד שפורסם הבוקר בעיתון "ישראל היום", עולה חד"ש לחמישה מנדטים.

 

ממטה חד"ש נמסר: "אין כל ספק שחד"ש תתחזק באופן משמעותי בבחירות הקרובות. חד"ש סוחפת אליה מצביעים רבים שהתאכזבו מהשמאל הישן, בשל תמיכתן של העבודה ומרצ במלחמות מיותרות ובכלכלה קפיטליסטית דורסנית. הסקרים והכותרות בתקשורת מדברים בעד עצמם: השמאל הישן מעל בתפקידו הציבורי, ועקב כך מעבר המצביעים לחד"ש הולך וגובר".