תערוכה אמנותית במכללת ספיר בוטלה בעקבות לחץ התנועה הפשיסטית אם תרצו והעירייה

בעקבות לחצי התנועה הפשיסטית "את תרצו" הנהלת מכללת ספיר החליטה הבוקר (ראשון) שלא לפתוח את תערוכת "בקצה השמיים" שהיתה אמורה להיפתח מחר בספריית המכללה בשדרות. אוצרת התערוכה, תמר רודד שבתאי, קיבלה בהפתעה את ההודעה יחד עם האמנים המשתתפים בה. יצוין שתערוכה מוכנה ומוצגים בה יצירותיהם של אנה גרינדבד, טליה דוידי, רומם מנור והלל רומן. באירוע הפתיחה שבוטל אמור היה להשתתף נשיא המכללה, פרופ' שי פלדמן.

גם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, פנה ביום שישי ליו"ר הוועד המנהל של מכללת ספיר, עו”ד גלעד שר, ולמנכ"לית המכללה, אורנה גיגי, "כדי להבין את פשר הכוונה להציג בתערוכת אומנות במכללה מוצג הדומה לדגל של ארגון הטרור חמאס". דוידי קיבל מעו"ד שר הודעה לפיה "הנושא נמצא בבדיקה והתערוכה לא תעלה עד להודעה חדשה".

הזמנה לאירוע הפתיחה לתערוכה שאמורה הייתה להתקיים מחר (שני) במכללת ספיר

 

אין זו הפעם הראשונה שעיריית שדרות מתערבת כדי למנוע אירוע ובו מסרים של שלום. העירייה אסרה בסוף פברואר על קיום הכנס "מחזירים את השלום לשיח" שאמור היה להתקיים ב"מרכז אדמה". הכנס, פרי שיתוף פעולה של ארגוני שלום רבים – יהודים וערבים, בהובלה של אנשי הנגב, הועבר לאיבים הצמודה לשדרות. מ"קול אחר" נמסר אז כי "מארגני הכנס, שרבים מהם הם תושבי שדרות ועוטף עזה, עומדים על זכותם להשמיע קול אחר במרחב הציבורי. לא ניכנע לאיומים והפחדות. לא ניתן להשתיק את קולות השלום והתקווה, היוצאים דווקא מאזור זה".

הכנס נועד "לתת ביטוי ולשאוב כוח והשראה מאנשים ומארגונים הפועלים במשך שנים לקידום דיאלוג ועשייה של שלום עם שכנינו הפלסטינים בעזה ובגדה. אנו מאמינים שמאבק למען השלום והגעה להסכמים ארוכי טווח הם אינטרס משותף של שני העמים". החלק הראשון של הכנס עסק במרחב המשותף של רצועת עזה ועוטף עזה. חלקו השני הוקדש לכיבוש ולמאבק למען השלום ובחלקו השלישי נערכו מעגלי שיח שנתנו ביטוי לקולות מגוונים של תושבי האזור – יהודים וערבים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110946