תלונות הוגשו בוועדת הבחירות ובמשטרה בדרישה להסיר את כרזת השנאה בנתיבי איילון

ח"כ עופר כסיף (חד"ש), פנה באמצעות בא כוחו עו"ד דניאל חקלאי, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, בדרישה להסרת שלט השנאה של הציונות הדתית שנתלה במלון לאונרדו בנתיבי איילון. בנוסף, פנה ליועמ"ש עו"ד גלי בהרב-מיארה בבקשה להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד ח"כ איתמר בן גביר בגין הסתה לאלימות. חרף הדרישות הרבות להסרת השלט, ראש העיר רמת-גן כרמל שאמה-הכהן טען הבוקר (רביעי) בריאיון בגלי צה"ל כי אין בסמכותו להורות על הסרת השלט. "כנראה שהוא משרת את שני הצדדים", אמר.

ח"כ עופר כסיף, אמש, בעת הפצת חומרי הסברה של חד"ש בטייבה (צילום: זו הדרך)

 

השלט נתלה בערב ראש השנה ועליו נכתב: "יהי רצון שיסתלקו אויבינו", ולצידה תמונותיהם של חברי הכנסת כסיף, איימן עודה ואחמד טיבי. יצוין שגם סגן ראש העיר רמת-גן מטעם מפלגת העבודה, עו"ד רועי ברזילי, הגיש תלונה למשטרה בעקבות תליית השלט  ואמר: "השלט לא רק פוגע ברגשות הציבור, אלא גם מהווה קריאה מסוכנת לפעולה, ואנחנו נלחמים להסרתו המיידית". בפנייה למשטרה נכתב כי מדובר בהפרה של סעיף 144 לחוק העונשין, האוסר פרסום הסתה לגזענות, ואוסר הסתה לאלימות.

במפלגת העבודה טוענים כי המשטרה פתחה בחקירה. ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה אמר: "קמפיין השנאה בהובלתם ששוטף את הארץ מחייב תגובה ברורה ונחרצת, ומפלגת העבודה נחושה להתייצב מולו בכל ישוב ועיר ברחבי המדינה".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115598