תחילת שנת הלימודים בספק: המרצים במכללות הציבוריות הכריזו סכסוך עבודה

המרצים החברים בסגלים הזוטרים ב-13 המכללות האקדמיות הציבוריות הכריזו על סכסוך עבודה, ומאיימים שלא לפתוח באוקטובר את שנת הלימודים האקדמית הבאה אם דרישותיהם לא ייענו. סכסוך העבודה הוכרז על ידי איגוד הסגל האקדמי, המאוגד ב"כוח לעובדים". איגוד סגל ההוראה במכללות מאגד את חברי הסגל הזוטר ב-13 מתוך 22 המכללות הציבוריות, בהן מכללת עמק יזרעאל, מכללת כנרת, מכללת רופין, המכללה האקדמית תל אביב־יפו, מכללת שנקר, בית ברל, אחווה, עזריאלי, הדסה, אשקלון, ספיר, המכון הטכנולוגי חולון והמכללה להוראה סמינר הקיבוצים.

חברי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות כוללים כ-6,000 מרצים, מתרגלים ועוזרי הוראה שאינם בעלי קביעות, אך אחראים על רוב ההוראה המתבצעת במכללות. לדבריהם, 90% מהמרצים במכללות מועסקים במעמד של סגל זוטר. אופן ההעסקה שלהם כולל פיטורים בסוף כל סמסטר והיעדר ביטחון תעסוקתי, מאחר שאין ודאות כי יועסקו שוב לאחר סיום שנת לימודים. נוסף על כך, שכר חברי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות נמוך מזה של המרצים מן החוץ באוניברסיטאות. כמו כן, תנאי העסקתם אינם מאפשרים תוספת שכר בגין ותק, ואין להם מנגנוני קידום בעבודה. הדרישות המרכזיות של הסגל הזוטר הן העלאת שכרם, שלא עודכן לדבריהם מאז 2014; העלאת שכר על פי ותק; הסדרת הביטחון התעסוקתי והקידום המקצועי של חברי הסגל; והסדרת אפשרות לעבודה רב שנתית.

ועדי הסגלים הזוטרים במכללות הציבוריות מקיימים מו"מ לשינוי מעמדם ותנאי העסקתם במשך יותר משנתיים וחצי. בשנים האחרונות הושגו הסכמים ששיפרו את תנאי ההעסקה של חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות, אך תנאיהם של חברי הסגל הזוטר במכללות לא עודכנו בהתאם.

עוד על איגוד הסגל בכוח לעובדים:

https://www.facebook.com/pg/igudsegel