תושבי דרום תל-אביב יפגינו נגד רון חולדאי בעת ישיבת מועצת העיר

תושבי דרום תל-אביב יפגינו ביום שני הקרוב, 28 בדצמבר, בשעה 19:30 בעת ישיבת מועצת העיר במרכז עינב. הפעילים מסרו ש"בשבועות האחרונים ראינו כי העירייה בראשות רון חולדאי ממשיכה ואף מחריפה את הפקרתן של דרום העיר ויפו, ומנחיתה מכה אחר מכה על תושבות ותושבי השכונות. בעוד חולדאי מציג את עצמו כתקווה חדשה באופק הפוליטי, בתל אביב-יפו הוא ממשיך במדיניותו ארוכת השנים של הזנחה והתעללות כלפי השכבות המוחלשות בעיר, והתנהלות אנטי דמוקרטית בעירייה".

במרכז ההפגנה: התחנה המרכזית החדשה שהיא מפגע סביבתי ואורבני בלב שכונת נווה שאנן, ומהווה מוקד זיהום אוויר מהחמורים בארץ. לאחרונה בעקבות הפעילות של מטה המאבק "אנחנו רואים שיותר ויותר גורמים מבינים שאת התחנה המרכזית חייבים לפנות". יצוין שלפני מספר שבועות נערכה הפגנה מול ביתה של שר התחבורה מירי רגב בדרישה לסגור את התחנה.

אך לדברי הפעילים העירייה מקדמת תוכנית להקמת מכון רישוי רכב במתחם התחנה, שרק יחריף את זיהום האוויר, הרעש והצפיפות בשכונה. זאת לאחר שהובטח לתושבי השכונה מספר פעמים בשנים האחרונות, שתוכנית זו לא תקודם "וכל זאת בזמן שהתחנה פועלת ללא רישיון עסק עקב כשלים חמורים ומסכני חיים בתשתיות כיבוי האש".

כמו כן, במסגרת עבודות הרכבת הקלה (רק"ל) מתוכנן להיבנות לאורך שד' הר ציון בשכונת נווה שאנן "הפורטל" – מבנה כניסה של הרק”ל על מתחת לפני הקרקע בדמות חומת בטון באורך 300 מטר, בין שלמה למטלון שיבתר את השכונה לשני חלקים. "ביום שני נפגין מחוץ לישיבת מועצת העירייה על מנת להזכיר לכל חותמות הגומי המוניציפאליות בקואליציה של חולדאי: שבדרום העיר חיים אנשים שזכאים לחיים בכבוד; שלא ייתכן שהעירייה ממשיכה להתייחס לשכונות דרום העיר כאל החצר האחורית שלה ושלא נשתוק כל עוד האפליה והגזענות הממוסדת מצד חולדאי ושליחיו תימשך", הדגישו.

 

ההפגנה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/440537103613358