תושבי גבעת עמל בת"א ופעילים חברתיים הפגינו נגד הפינויים הצפויים; מחאה נגד עמידר ביפו

מאות תושבים ופעילים חברתיים, בהם חברי מק"י וחד"ש, הפגינו אמש (רביעי) בשכונת גבעת עמל בצפון תל-אביב נגד הפינויים שצפויים. למרות ניסיונות המשטרה לחסום אותם בכוחות גדולים, המוחים הצליחו לפרוץ את מחסום השוטרים ולהגיע מתחת לאחד המגדלים המפוארים בפארק צמרת שבו מתגורר בעל ההון יצחק תשובה – האחראי על הפינויים מתוקף הסכמים קודמים – והפגינו שם עם לפידים.

מפגינים, אמש, נגד פינוי התושבים בגבעת עמל (צילום: גבעת עמל – הקרב על הבית)

 

חבר הכנסת לשעבר דב חנין (חד"ש), שהשתתף בהפגנה, אמר: "אני מנסה לחשב אם זו ההפגנה ה-96 או ה-97 פה. ההפגנה הזו מתקיימת ברגע קריטי, כי מצד אחד יש מאמץ גדול בכנסת כדי למצוא פתרון שילך לקראת התושבים, ומהצד השני יש מרוץ נגד הזמן נגד פינויים, שאמורים להתחיל ב-17 בחודש. ברגע שמפנים משפחות קשה לנהל מאבק אפקטיבי, ולכן הקול שאנחנו משמיעים עכשיו היא חשוב במיוחד". יצוין שחנין העביר לפני שלוש שנים בקריאה ראשונה הצעת חוק למתן דיור חלופי לתושבי גבעת עמל. אך בשל מערכות הבחירות הרבות שנערכו מאז, הצעת החוק איבדה את הרציפות ולא המשיכה לקריאה שנייה ושלישית.

חברת מועצת העיר תל אביב-יפו, שולה קשת מתנועת אנחנו העיר, אמרה בהפגנה: "אחרי שנים של מאבק על הבית, לעמוד פה מול בנייני הפאר זה פשוט להגיד שאין גבול לרשעות וללב של אבן. אין גבול לגזל מתושבים שהמדינה שלחה לכאן ועכשיו רוצים לפנות אותם בגרושים ולגרש אותם. אנחנו פה, הפעילות והפעילים, אנחנו הצבא של גבעת עמל. נעמוד פה בפינויים שאני מקווה שלא יקרו. אני מקווה שהישועה תגיע מהכנסת, כי מהעירייה היא לא תגיע".

לדברי התושבים "בשבועות הקרובים מתכננים הטייקונים להעיף אותנו מהבית – בלי פיצוי שמאפשר קורת גג חליפית. עשרות שנים של מאבק יוכרעו סופית בקרוב מאד. עזרו לנו לגרום למאבק להיגמר בלקיחת אחריות של המדינה והעיריה ובפתרון מוסכם עם התושבים".

יצוין שבית המשפט המחוזי קבע באפריל האחרון שמדינת ישראל הפרה במשך עשרות שנים הבטחה שלטונית לתת לתושבי גבעת עמל דיור חליפי בבתים שייבנו במקום ושעיריית תל אביב התנכלה לתושבים כי ראתה בקרקע נכס מסחרי יקר ופעלה לקדם במקום תוכנית נדלנית ענקית. "למרות הקביעות של בית המשפט – נפסק שהתושבים יעזבו את הבתים ויקבלו פיצוי עלוב – פחות ממיליון שקל למשפחה. חשוב להבין שחבות המדינה והעיריה לתושבים מעולם לא נדונה בבית משפט" נמסר.

יצוין שהערב, במדי שבוע תתקיים הפגנה ביפו נגד פינוי התושבים הערבים מדירותיהם. מ"יפו לא למכירה" נמסר "היום נעמוד יחד, ערבים ויהודים, בעצרת מחאה נגד מדיניות הטרנספר ונגד צווי הפינוי שנשלחו למאות מדיירי עמידר ביפו, בשעה 18.30 רח' יפת 138, ביחד ננצח את הגזענות"

 

סרטון – שולה קשת, אמש, בהפגנה נגד הפינויים בגבעת עמל:

https://www.facebook.com/WeCityTLV/videos/619856445678070

 

עוד בנושא:

תושבי גבעת עמל בתל-אביב ופעילים חברתיים יפגינו נגד הפינויים הצפויים בשכונה