תוך שתי יממות: שישה מקרים של אלימות מתנחלים נגד פלסטינים בשטחים הכבושים

שישה מקרים של אלימות של מתנחלים נגד פלסטינים נרשמו תוך שתי יממות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, כך על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא. ניסיון הצתת מסגד נרשם בין לילה שבין רביעי לחמישי בכפר זיתא ג'מעאין הסמוך לשכם. בניסיון ההצתה ניזוקה הכניסה למסגד וכתובות נאצה רוססו על בתים. בנוסף דווחו מקרי אלימות נוספים ביומיים בשכונת שייח' ג'ראח, בכפרים מוח'מאס ליד רמאללה, תורמוסעיא שליד ההתנחלות אריאל ובאל בירה.

תיעוד ממצלמת אבטחה: מתנחלים בדרכם להצית מסגד בכפר זיתא ג'מעאין (צילום: מועצת זיתא ג'מעאין

 

ההצתה בזיתא ג'מאעין, זיד רמדאן התרחשה לשעה 3:00 לפנות בוקר. מתנחלים, שתועדו במצלמות אבטחה, פרצו ליישוב וריססו כתובות נאצה ובהן "יהודים לא שותקים כשאחינו נרצחים". דלת הכניסה למסגד עשויה מברזל אטום, ולכן האש לא התפשטה במהירות. לפני כשנה וחצי התרחש אירוע דומה בכמה בתים בכפר.

כמו כן, כ-200 עצי זית צעירים נעקרו ביום רביעי באדמות הכפר תורמוס עיא ועל שלטים באזור רוססו הכתובות "נקמה" ו"באר שבע מלחמה". על פי עדויות הביטחון, ארבעה מתנחלים הגיעו לאזור בג'יפ והשחיתו את העצים. למקום הגיע נציג מינהל התיאום והקישור, וממצאים מהזירה נאספו על ידי המשטרה.

בתקרית נוספת שתועדה במצלמות אבטחה, נכנסו קבוצה של רעולי פנים לכפר מוח'מאס שליד רמאללה בלילה שבין שלישי ורביעי והשחיתו מכוניות ובתים באמצעות אלות ואבנים. לפי המקור, בסך הכל ניזוקו חלונות של שלושה בתים ועוד כ-20 מכוניות, שצמיגיהן נוקבו או שחלונותיהן נופצו. לפי "ואפא" מקרה נוסף שאירע בשלישי בערב יידו מתנחלים אבנים באזור בית אל.בלילה שבין שני ושלישי מתנחלים ריססו כתובת "הורסים? יהודים לא שותקים", וניקבו את הצמיגים של חמישה כלי רכב בעיר אל-בירה הסמוכה לרמאללה.

בשייח' ג'ראח מתנחלים ניקבו את צמיגיהם של כ-20 כלי רכב שבבעלות תושבי השכונה הפלסטינים. לדברי אחד התושבים התלונות החוזרות ונשנות למשטרה בעקבות השחתת רכוש וכלי רכב לא מניבות חקירות ומעצרים. בארגון יש דין שתיעדו יידויי אבנים בימים האחרונים גם באזור המאחז גבעת אסף וההתנחלות יצהר. "המציאות האלימה הזאת מתבצעת מתחת לאפם של גורמי אכיפת החוק הישראליים המאפשרים את פעולות הנקם והאלימות המתרחשות בשגרה, ואף מעודדים אותן", נמסר.