תוך יממה: עובד נהרג ו-6 נוספים נפצעו בתאונות באתרי בנייה ברחבי הארץ

עובד נהרג ושישה עובדים נוספים נפצעו אתמול (ראשון) באתרי בנייה ברחבי הארץ. ינאל עאמר, מפעיל משאבת בטון בן 24 תושב כפר קאסם, התחשמל למוות כשהמנוף שעליו עבד פגע בכבל חשמל באתר בנייה בסמוך לתחנת הרכבת החדשה בראש העין. צוותי הרפואה שהגיעו למקום חיכו שחברת החשמל תנתק את החשמל ואז קבעו את מותו. עאמר הוא העובד ה-32 שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה.

חובשי רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, שניר חלא ועזריאל גרוסו: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב סמוך למשאית כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם סימני כוויות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

בעבודות באתר בביצוע "א.מ.צ. שמש (1990) בע"מ" עבור רכבת ישראל. מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה נמסר כי בחודשים האחרונים הוטלו באתרים בביצוע החברה, שהיא קבלנית מוכרת לעבודות ממשלתיות, שני צווי בטיחות בשל עבודה בקרבה מסוכנת לקווי חשמל ומתח גבוה, ובשנת 2020 התחשמל באורח קשה מפעיל משאבת בטון שפגע בקו מתח גבוה באתר בביצוע החברה בקריית מוצקין. "יש לקוות ולצפות שהתנהלות החברה תיבחן בערוצים הנדרשים; התקנת התקנות להרחבת האחריות לבטיחות באתרי בנייה כמו גם התקנת תקנות להסדרת עבודתם והכשרתם של מפעילי עגורנים ומשאבות בטון", הדגישו.

כאמור, עוד שישה עובדים נפצעו אתמול בתאונות עבודה ברחבי הארץ. שני עובדים נפצעו באורח קל ובינוני באתר בנייה ברחוב צור במבשרת ציון, כתוצאה מרשת ברזל שנפלה עליהם, אחד הצליח לחלץ את עצמו והשני נפצע ונזקק לחילוץ. עובד (35) נפצע באורח קל כשנחבל בראשו באתר בנייה ברחוב הירקון בבני ברק. האו פונה לבית חולים להמשך טיפול. עובד נוסף (45) נפצע באורח קל עד בינוני כשנפל מסולם ברחוב עדה יונת בדימונה. העובד הועבר להמשך טיפול בבית חולים. עובד (30) נפגע מחפץ כבד במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב שפרה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים שערי צדק במצב בינוני עם חבלות בגפיים.

כמו כן, עובד (48) נפצע בינוני כשנפל מפיגום באתר בנייה ברחוב פתח תקווה בירושלים. חובשי איחוד הצלה, נתי קוט, יהודה מנהיים ומנדי אשכנזי: "לדברי העובדים במקום – הפועל נפל מפיגום ובעקבות כך הוא נחבל בגפיו ובפלג גופו העליון. הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני".