שר החוץ הברזילאי: המדינות העשירות משקרות כמו גבלס

 

שר החוץ הברזילאי האשים את המדינות העשירות כי הן נוקטות בשיטות תעמולה הנאציות. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". שר החוץ הברזילאי, סלסו לואיש נונס אמורים, האשים אמש (שבת) את המדינות העשירות בטקטיקות הונאה שדומות לשיטות שבהן השתמש שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס.

הרקע להאשמות שר החוץ של ברזיל: סבב השיחות שאמורות להיערך השבוע בז'נבה סבב בנוגע לגיבוש אמנת הסחר במסגרת ארגון הסחר העולמי. בשבע השנים האחרונות, מאז החל סבב הדיונים בדוחה, בירת קטאר, לא הצליחו הצדדים להגיע לכלל הסכמה.  המדינות העניות דורשות קיצוצים במכסים ובסובסידיות שבהן משתמשות המדינות העשירות בטענה שהדבר פוגע בהתפתחות העולם השלישי. המדינות הקפיטליסטיות הגדולות, ובהן ארה"ב והאיחוד האירופאי, התעקשו כי סחורותיהן יזכו לגישה נוחה יותר בשווקים במדינות המתפתחות.

לדברי השר אמורים, המדינות העשירות משתמשות בטקטיקות של גבלס כאשר הן מתארות את הוויתורים החקלאיים שהן מוכנות לעשות, בעודן מבקרות את המדינות העניות על שהן מסרבות לערוך ליברליזציה בשווקים התעשייתיים שלהן.  "זה מזכיר לי את גבלס", אמר אמורים לעיתונאים במפגש בארגון הסחר העולמי בשווייץ. "גבלס נהג לומר שאם אתה חוזר על שקר כמה פעמים, הוא הופך לאמת".