ש"ס פותחת את קמפיין הבחירות: דרכיה דרכי נדבות וכל נתיבותיה גזענות

מפלגת ש"ס פתחה בשבוע שעבר את קמפיין הבחירות שלה תחת הכותרת: "רעבים לשינוי". הקמפיין ה"חברתי" לכאורה מצטרף לשורה של קמפיינים ימניים המבטיחים לתקל את נושא יוקר המחייה. באופנה החדשה החל כמובן קמפיין הליכוד בראשות בנימין נתניהו. אך הבטחות הפוליטיקאים מימין לתיקון נוטות להתפוגג בדרך כלל מיד לאחר סגירת הקלפיות ביום הבחירות.

כבר הורגלנו לכך: במרצ זה ה"געוואלד" הפונה ללב הבוחרים, ובש"ס – אלה "הרעבים". פעם אף העמידה המפלגה הדתית כמה בחורי ישיבה בצומת עזריאלי בתל-אביב, שחילקו לעוברים ולשבים פיתות וכרוזים של המפלגה. כך אימצה לעצמה ש"ס קמפיין בחירות החודר ראשית לקיבה, ורק אחר כך לשכל.

אריה דרעי: "50 מיליארד שקל לערבים" (מתוך תשדיר הבחירות של ש"ס)

 

יו"ר ש"ס וחבר הכנסת והשר לשעבר אריה דרעי (שנאלץ, כזכור, להתפטר מהכנסת כדי להציל את עורו בעקבות משפט בו הואשם בעבירות מס ובהלבנת הון) הציג לאחרונה את בשורת הבחירות התורנית של ש"ס: "נתנה את כניסתנו לממשלה בשריון מיליארד שקלים בכל שנה עבור כרטיס הביטחון התזונתי לזכאים. זאת כחלק מתוכנית כוללת למיגור העוני ולסיוע לאזרחי ישראל הקורסים תחת יוקר המחייה המשתולל שהעמיקה הממשלה האטומה של לפיד וליברמן".

אין ויכוח על אטימות הממשלה, אך דרישתו של דרעי להוסיף למערכת הרווחה מיליארד שקלים בלבד היא תמוהה. תקציב המדינה מונה כ-400 מיליארד שקלים. על כן – האם פרומיל ממנו יפתור את סוגיית היעדר הביטחון התזונתי ממנו סובלים כמיליון ילדים וקשישים (אליבא דתשדיר הבחירות של ש"ס)?

דרעי, המבלה את חופשותיו במלונות יוקרה בשוויץ, הוא האחרון שראוי לדבר בשמם של הרעבים והעשוקים. אך הפעם הוסיף לדמגוגיה החברתית הרגילה שלו ממד נוסף: גזענות. בתשדיר הבחירות נראה דרעי טוען כי "חמישים מיליארד שקלים נלקחו מהחלשים וניתנו לערבים". לפי דרעי, האוכלוסייה המוחלשת בישראל מונה יהודים בלבד. בכך הוא מתעלם מהעובדה כי רוב העניים בישראל הם דווקא ערבים. אחד מכל שלושה ילדים ערבים חי בעוני, זאת בעת שבקרב כלל הילדים בישראל (כולל הערבים) אחד מכל חמישה חי בעוני. האמירה לפיה "חמישים מיליארד שקלים ניתנו לערבים" היא גם אומללה וגם שגויה. ממשלת נתניהו (בה כיהן דרעי כשר) הבטיחה מענקי סיוע לחברה הערבית בגובה 32 מיליארד שקלים. כצפוי, רובם טרם הגיעו ליעדם.

הצהרותיו של דרעי מזכירות סיסמאות בהן השתמשה מפלגה מסוימת שפעלה בעבר בגרמניה (אסור להשוות, כמובן!). בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת היא הכריזה כי "שלושה מיליון מובטלים = שלושה מיליון יהודים". מובטלים היו ועוד יהיו, אך בגרמניה לא חיו מעולם שלושה מיליון יהודים. חרף העובדות, המסר הזה נקלט: "כאשר ניפטר מהיהודים חרפת האבטלה תבוא על פתרונה".

את מי משרת הניסיון לשסות מוחלשים (יהודים) במוחלשים (ערבים)? את הסדר הקפיטליסטי השליט. לאורך השנים ש"ס ומנהיגיה לא טרחו כלל למען שינוי חברתי מן היסוד, אף לא בחקיקה. מדובר במפלגה שככל שחולפות השנים הופך סדר יומה ימני-קיצוני יותר. שריה תומכים דרך קבע בכל תוכנית ניאו-ליברלית ואנטי חברתית הנקלעת לדרכם, והיא אינה מקבלת לשורותיה נשים ("אין התפקדות לש"ס ואין לה חברים רשמיים, לכן אין אפליית נשים", נאמר בתשובתה לעתירה שהוגשה נגדה בנושא). דרעי תמיד היה ותמיד יהיה מוכן לשרת בכל הזדמנות את בעלי ההון ואת ממשלותיהם. ש"ס – דרכיה דרכי נדבות וכל נתיבותיה גזענות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114738