שנת הלימודים בבתי הספר בירדן טרם החלה: נמשכת שביתת המורים

נמשכת שביתת המורים "ללא הגבלת זמן" ברחבי ירדן, שהחלה בשבוע שעבר עם תחילת שנת הלימודים. העיתון "אל אתיאחד" היוצא לאור בחיפה, מסר הבוקר כי איגוד המורים דחה אתמול (ראשון) את הצעתו של ראש הממשלה עומאר רזאז, להתחיל במו"מ בתנאי שהשביתה תיפסק. דובר איגוד המורים של ירדן מסר כי "להצעתו של ראש הממשלה אין תוכן של ממש. אנו לא מסכימים לקיים מו"מ על ריק. כל עוד אין הצעות המתקבלות את הדעת לא נשב סביב שולחן הדיונים ובוודאי שלא נפסיק את השביתה".

בטרם פרצה השביתה נערכה הפגנת ענק של מורים בבירה עמאן אשר הסתיימה רק לאחר שאנשי הביטחון ירו לעבר המורים רימוני גז מדמיע. הפגנות נוספות נערכו במהלך השבוע האחרון, אך דובר איגוד המורים מסר כי חבריו לא ישובו ללמד עד שלא יעמדו לדין האחראים לדיכוי המחאה. "זו הייתה הפגנה שלווה וחוקית", הדגיש.

הפגנת מורים בשבוע שעבר בעמאן (צילום: סוכנות אנדלו)

יצוין שאיגוד המורים הוא מהגדולים שבממלכה וחברים בו כ-140 אלף מחנכים. השובתים דורשים להעלות את שכרם ב-50% לפחות כפי שהובטח להם לפני חמש שנים. השביתה החלה ביום ראשון לאחר שהמו"מ בין נציגי ארגוני המורים לממשלה קרס. שכר המורים לא עודכן מזה שנים רבות, שנים שבמהלכן עלה יוקר המחיה. בשנים האחרונות נערכו מספר מחאות חברתיות בירדן כתגובה לעליית יוקר המחיה ובמיוחד המזון והדלק ובסופן גניזת תכנית כלכלית ניאוליברלית מבית היוצר של קרן המטבע הבינלאומי. במאבק של ארגוני המורים בירדן בשנת 2014 הובטחה להם העלאה מדורגת של שכרם בכ-50% תוך חמש שנים אולם העלאת השכר לא מומשה.