שני הרוגים תוך רבע שעה: בן 24 נהרג באתר בנייה בי-ם ועובד בן 40 נלכד למוות בשרון

שני עובדי בניין נהרגו אתמול (שני), תוך רבע שעה, באתרי בנייה בירושלים וסמוך לתל מונד. יוסף מרעי טרדה, בן 24, תושב העיירה תפוח הסמוכה לחברון בשטחים הפלסטינים הכבושים, נהרג אחר הצהריים כתוצאה מנפילה ממנוף של מסגרת ברזל כבדה. התאונה התרחשה באתר בנייה ברחוב הל"ה בירושלים, מבצעת הבנייה היא חברת "א.ד.ס כוכב בניה ויזמות בע"מ". חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ונאלצו לקבוע את מותו במקום.

תאונת עבודה בה נהרג בן 40 בתל מונד (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מאוחר יותר, סמוך לתל מונד, נלכדו שני עובדים, אחד מהם למוות, על מנוף בגובה כ-6 מטרים בעבודות סמוכות לתחנת דלק בשרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו לזירה, ביצעו פעולות החייאה בבן ה-40, מוחמד ג'מאל זועבי מכפר סולם שליד עפולה ונאלצו לקבוע את מותו במקום. העובד השני, בן 25, טופל במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון. יצוין שצוותי מד"א טיפסו על סולמות על מנת להגיש עזרה רפואית ללכודים. למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו של זועבי שהיה ללא סימני חיים. הם העניקו טיפול רפואי לפצוע, והוא חולץ בסיוע כוחות כיבוי והצלה ופונה לבית חולים.

לדברי הדס תגרי, המרכזת את הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשיה, "אחר הצהריים קטלני זה בו נהרגו שני עובדים בשתי תאונות עבודה קטלניות באתרי הבנייה מהווה תזכורת מחרידה להפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה, שהמהלכים למיגורה קופאים על שמריהם זו עת ארוכה".

"יש לקוות ששר הכלכלה החדש ניר ברקת ימהר להתקין את התקנות להרחבת האחריות לבטיחות באתרי בנייה – המתמהמהות זמן רב – ולהביאן לאישור הכנסת, יפעל להבטיח את גיוסם של מפקחי בטיחות חדשים, ויקדם צעדים חיוניים נוספים שבכללם יישום החלטות הממשלה מאוגוסט 2021 לגיבוש מדיניות פיקוח ואכיפה על ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית, ולמתן הכשרות בטיחות לעובדי בניין פלסטינים, על מנת להביא לשיפור הנדרש בבטיחות העובדים", הדגישה.

 

עוד בנושא:

עובד חקלאות תאילנדי שנפל מטרקטור הוא קורבן תאונות עבודה הראשון ב-2023