שליח האו"ם: השנה היא הקטלנית ביותר עבור הפלסטינים בגדה המערבית

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, מסר אמש (שישי) כי 2022 עלולה להיות "השנה הקטלנית ביותר עבור הפלסטינים בגדה המערבית", מאז שהאו"ם החל במעקב אחר הרוגים פלסטינים ב-2005. לפי נתוני האו"ם, יותר מ-125 פלסטינים נהרגו השנה בגדה ובירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי. וונסלנד קרא לפעולה מיידית להרגעת ולדבריו "המצב הנפיץ". עוד הפציר בישראל וברשות הפלסטינית לחדש את המשא ומתן ביניהן. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא.

בני משפחתו של פאדי נורי, בן 16, ליד גופתו. הצעיר מת מפצעיו בבית החולים ב-20 באוקטובר האחרון לאחר שנורה ב-16 בספטמבר בידי כוחות הכיבוש בכניסה לאל-בירה (צילום: וואפא)

 

בנאום במועצת הביטחון של האו"ם הדגיש כי "חוסר התקווה, הכעס והמתח התפרצו שוב למעגל קטלני של אלימות שקשה יותר ויותר להכיל". הוא הוסיף: "יותר מדי אנשים, ברובם פלסטינים, נהרגו ונפצעו". השליח ציין כי המצב ההפכפך נובע מעשרות שנים של אלימות שגבתה מחיר מישראלים ופלסטינים ומהיעדר ממושך של משא ומתן בין הצדדים.

רק בחודש האחרון, מסר שליח האו"ם, נהרגו 32 פלסטינים, בהם שישה ילדים, על ידי כוחות הכיבוש הישראליים ו-311 נפצעו במהלך הפגנות, עימותים, מבצעי חיפוש ומעצרים. הוא גם ציין את שני החיילים נהרגו מירי חמושים פלסטינים. עוד הדגיש את הגברת ההתקפות של המתנחלים כלפי תושבי השטחים הכבושים הפלסטינים. הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, אמר אמש במועצת הביטחון כי "האנשים שלנו, הילדים שלנו, הנוער שלנו נהרגים, והם לא ימותו לשווא". הוא פנה לחברי המועצה וקרא להם לקדם את פתרון שתי המדינות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116150