שלט מחאה ענק נגד הכיבוש מקבל את הבאים לאירוויזיון; הפגנה ביום ג'

יומיים לפני תחילת תחרות האירוויזיון בתל אביב, שלט חוצות ענק המוחה על הכיבוש בשטחים הפלסטינים הוצב בדרך מנמל התעופה בן גוריון לתל אביב. השלט, יוזמה של ארגון "שוברים שתיקה", עושה שימוש בסלוגן ובפונטים של האירוויזיון. "העזו לחלום" נכתב בצדו השמאלי ובחלקו הימני המילים "על חופש". בחלק של השלט בו נכתב "העזו לחלום" נראית תמונה של חופי תל אביב השמשיים ובחלקו השני נראית חומת ההפרדה ומגדל שמירה ישראלי הצופה עליה.

2019-05-12_193656

אבנר גבריהו, מנכ"ל הארגון, מסר היום כי "קיומו של האירוויזיון בישראל משמח ומרגש. אנחנו מזמינים את אורחי האירוויזיון מהעולם לחגוג איתנו בישראל ולהצטרף לסיור בחברון בשביל לראות את התמונה המלאה". לפי דובר הארגון, עד עתה הוזמנו עשרות מקומות לסיורים שייצאו לחברון השבוע. הוא ציין עוד כי השימוש בפונט של לוגו האירוויזיון נעשה ללא אישור הפקת התחרות שכן מדובר בפונט פתוח, ללא זכויות יוצרים מיוחדות". השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב הבוקר בטוויטר להצבת השלט: "ארגון השנאה הבזוי 'שוברים שתיקה' שוב מוצא זמן להפיץ שקרים נגד מדינת ישראל".

יצוין שביומה הראשון של תחרות האירוויזיון, ביום שלישי הקרוב, יפגינו בתלאביב נגד המצור הממושך על רצועת עזה. כך עולה מהקריאה שפורסמה השבוע בה נאמר ש"לפני שנה, בעוד בתי החולים בעזה עולים על גדותיהם בטיפול בפצועי ההפגנות, כאן בתל אביב נחגג ניצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון. השנה לא נשתתף במחזה האבסורד הזה – לא נמשיך "עסקים כרגיל" כאשר במרחק של פחות מ-100 ק"מ דרומה מיליוני אנשים, משני צידי הגדר, משלמים את מחיר האדישות".

עוד מדגישים המארגנים שביום שלישי 14 במאי, "במלאות שנה להפגנה בה נורו למוות 64 מפגינים בתהלוכת השיבה בעזה, נצא לרחובות העיר בדרישה להסיר את המצור מעל עזה – ולבנות עתיד משותף וצודק לכולנו! התוצאות הקשות של אירועי השנה האחרונה – המחיר הכבד בחיי אדם, כולל יותר מ-250 הרוגים ועשרות אלפי פצועים בהפגנות, האיום הקבוע בהסלמה והפגיעות השוטפות בתושבי הדרום – מדגישות כמה חסרה וכמה מתבקשת החלטה אמיצה, שתשבור את מעגל האלימות והקטל. 'הקלות' בסגר אינן פתרון. חיים ראויים לכלל תושבי האזור הם לא רק אפשרות אלא צורך מחויב המציאות".

בקריאה החתומה על ידי חד"ש, מסרבות, לוחמים לשלום, פורום מרצ למאבק בכיבוש, קואליציית הנשים לשלום, ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י), קול אחר, אמנסטי, פורום המשפחות השכולות, תעאיוש, ואקדמיה לשוויון, נאמר כי: "הממשלה החדשה בישראל חייבת לשנות את המדיניות כלפי הרצועה ולהכיר באחריותה לאוכלוסייה האזרחית, להסיר את המצור ולכבד את זכויותיהם של תושבי עזה: חופש תנועה, הזכות להפגין, חופש עיסוק, הזכות לבריאות, וחשוב מכל, הזכות לחיים ולחיים בכבוד. הטענה הנדושה שצעדות השיבה מהוות איום ביוזמת חמאס מתעלמת מהאופי הדמוקרטי של הצעדות וההקשר הרחב יותר שלהן, בכלל זה המצור הישראלי המתמשך והמשבר ההומניטרי לו הוא גורם, כחלק מכיבוש צבאי בן למעלה מחמישים שנה והיסטוריה של פליטות בת שבעים".

ועוד: "המשבר בעזה והמחיר שמשלמים אזרחים מהצד הישראלי של הגדר אינם גזירת גורל ולא תופעות טבע: הגיע הזמן להסיר את המצור! הגיע הזמן להחזיר את התקווה כי ניתן, וחייבים, להגיע לפתרון צודק – למען כולנו!". ההפגנה תצא, כאמור, ביום שלישי 14 במאי, בשעה 19:00 מכיכר הבימה.

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1061762164012173/