שלושה מדייריו מתו מהרעלת מזון: הורים מחו בפתח המעון המופרט 'בית דפנה' לאנשים עם מוגבלות

הורים לאנשים עם מוגבלות המתגוררים במעון "בית דפנה" שהופרט לטובת תאגיד דנאל, שבו מתו שלושה חסרי ישע ביממה אחת, מחו לפני חצות בכניסה למעון. בית החולים וולפסון עדכן הבוקר (שלישי) כי שלושה חוסים נוספים מ"בית דפנה" בחולון אושפזו כשהם סובלים מהרעלת מזון.

הדיירים שמצאו את מותם הם שתי נשים בנות 80 ו-46 וגבר בן 65, שלדברי ההנהלה "סבלו ממחלות רקע". במהלך הלילה (בין שני לשלישי) אושפזה דיירת נוספת מהמעון בבית החולים וולפסון ובכך מספר הדיירים שלקו בתסמינים עלה ל-11 – מהם כאמור שלושה הלכו לעולמם.

מפגינה מול בית דפנה, הלילה, "החיים שלהם לא הפקר" (צילום שהפיצו משפחות החוסים ברשתות החברתיות)

 

לדברי הפעילה החברתית והעיתונאית הבכירה לשעבר, חנה קים, "מבדיקה ראשונית שעשיתי עולים כמה שקרים שקל לנפץ אותם: 'בית דפנה' איננו הוסטל, מדובר במעון עם למעלה מ-50 דיירים ודיירות. כמו כן בין שבת לראשון לא הגיעה ניידת של מד"א למקום. כלומר, הדיירים לא טופלו ולא הועברו לבתי החולים במהלך סוף השבוע". "מזה זמן רב יש בעיה של עכברים במטבחי המעון, בעיה שלא טופלה משום מה על-יד חברת הדברה", הוסיפה.

יצוין שקים צייצה לפני כחמש שנים, ביוני 2017: "מאז שחברת כוח האדם דנאל רכשה את חברת בית אקשטיין לטיפול בחוסים, אני שומעת על קיצוצים במוסדות ובהוסטלים של חסרי ישע. זה לא יעבור בשקט". על פי ידיעה שפורסמה ב"דה מרקר" שוויה של החברה 3.6 מיליארד שקל. חלק מרכזי בפעילות וברווחיות של דנאל מגיע משירותים לבעלי צרכים מיוחדים, שבו פועלת בית אקשטיין. פעילות זו ייצרה במחצית הראשונה של 2021 הכנסות של 230 מיליון שקל, עלייה של 8.6% לעומת התקופה המקבילה".