שלושה ימי הפצצות על רצועת עזה: מחנה 'רק לא ביבי' הולך ונעשה כמוהו

איזה ניצחון כביר! בתום שלושה ימי הפצצות בלתי פוסקות על רצועת עזה, ולאחר 46 הרוגים פלסטינים, בהם 16 ילדים, ועוד 300 פצועים, העלה סקר חדשות "כאן" 11 (9.8) כי מחנה "רק לא ביבי" (אבל ההולך ונעשה כמוהו) צפוי לזכות ב-61 מנדטים. לדברי הכתבת יערה שפירא: "הסקר משקף כי לפיד נהנה מתוצאות המבצע, אך מצד שני ישנם מצביעים שעברו ימינה  בתוך הגוש שלהם: מנדט אחד עבר מהליכוד לציונות הדתית, ומנדט נוסף עבר מהעבודה לליברמן. מנדט בודד עבר מגוש נתניהו לגוש היריב".

אלה הם הפירות הבאושים שהניב המבצע הצבאי המכונה "עלות השחר". מסע ההרג שתוזמן בידי הצמד סמל (מיל.) יאיר לפיד והגנרל (מיל.) בני גנץ, הוגדר על-ידי מק"י וחד"ש מהרגע הראשון כמבצע "דם תמורת קולות". פעילי חד"ש ומק"י לא הסתפקו בגינוי, שהיה מהבודדים שנשמעו במערכת הפוליטית בצד אלה של יתר מרכיבי הרשימה המשותפת. הם יצאו לרחובות וקיימו שורה ארוכה של מחאות ברחבי הארץ, בשותפות עם פעילי שלום נוספים. הפגנות נערכו לאורך שלושת ימי המבצע בתל-אביב, בחיפה, בירושלים, ביפו, באום אל-פחם, ביפיע, בסכנין, בכפר יאסיף, בשפרעם וברהט.

בנפול הפצצות הראשונות על עזה, צייץ ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "זו מתקפת עלות הסחר – דם תמורת קולות. מדובר במהלך אלים וציני של לפיד וגנץ השואפים לקושש מנדטים נוספים בבחירות. פזיזותם תניב אך ורק ים של דמעות ודמים בגטו עזה, בה כולאת ישראל שני מיליון בני אדם". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר בבקרו את המבצע: "ממשלת ישראל מבצעת פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים צרים. את המחיר משלמים בדמם תושבי עזה ובהם אלאא קדום, ילדה בת חמש בלבד. חייבים לעצור את האש מיד! דמם של ילדים חפים מפשע לא יביא ביטחון לתושבי הארץ. הסיכוי היחיד הוא משא ומתן צודק לסיום הכיבוש". ביומו הראשון של המבצע פרסמו מק"י וחד"ש גילוי דעת בעברית ובערבית לפיו: "ממשלת לפיד פותחת במלחמת ברירה תוקפנית על עזה לשם מטרות פוליטיות. זו עלולה להיות עוד מלחמה שתגרור את שני העמים לימים ארוכים של מעגל דמים; עוד מלחמה שתזרע הרס איום ברצועת עזה הנצורה; עוד מלחמה שתשלח מאות אלפי אזרחים למקלטים".

כבכל מסע הרג ישראלי בעזה, גם הפעם בלטה רפיסותן של מפלגות אחדות המרבות לדבר על שלום, אך מוסיפות לשתף פעולה עם מדיניות הכיבוש והמלחמה של קואליציית הימין. דמה של אלאא קדום טרם יבש, אולם את יו"ר מפלגת העבודה השרה מרב מיכאלי, הילדה שנקטפה בדמי ימיה ככל הנראה לא מעניינת, שכן היא הזדרזה להביע תמיכה נלהבת במתקפה. במרצ כצפוי לא משו מהקו המפלגתי ההיסטורי: "יורים ובוכים". הגדיל לעשות הטוען לכתר במרצ, סגן השרה יאיר גולן, כשאמר: "המבצע נכפה עלינו, ולא הייתה ברירה אלא לפעול. ההחלטה שהתקבלה נכונה". אולם את המקום הראשון בתחרות העלוב הפוליטי תפס יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שאמר לתומכיו: "אנו לא משפיעים על ההחלטות הביטחוניות". אך השאלה לא הייתה "ביטחונית" אלא המשך מדיניות הכיבוש והמצור.  כעת ברור לכל החפץ בסיום הכיבוש ובהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בצד ישראל עבור מי חיוני להצביע בבחירות שיתקיימו ב-1 בנובמבר – עבור הרשימה המשותפת.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114508