שלושה ימים לבחירות: רבבות הפגינו נגד ממשלת הימין של נתניהו וקראו לנצחו בקלפי

שלושה ימים לפני הבחירות המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעה אמש (מוצ"ש) לשיאה, במאות מוקדי הפגנות ברחבי הארץ, שיירות מחאה, תהלוכה ממשכן הכנסת והפגנת ענק מול מעון רה"מ בירושלים תחת הכותרת "זה בידיים שלנו!". זאת בניסיון אחרון לעודד את הציבור להצביע ביום שלישי הקרוב נגד נתניהו והימין.

פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י נושאים דגלים אדומים וכרזות של הרשימה המשותפת, אמש, ליד מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: זו הדרך)

 

רבבות בני אדם הפגינו בהפגנה המרכזית נגד נתניהו סמוך למעונו ברחוב בלפור. ראשי תנועות המחאה מעריכים כי 50 אלף בני אדם הגיעו, זאת על סמך ספירת צמידי השתתפות שחולקו בכניסות. על פי פעילי המחאה הייתה זו המחאה הגדולה ביותר שנערכה במסגרת ההפגנות בבלפור שהחלו לפני 39 שבועות. בין המפגינים הרבים שהגיעו אמש: פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י שנשאו דגלים אדומים וכרזות של הרשימה המשותפת. ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) נאם בפני המתכנסים וקרא "ביום שלישי הקרוב – לסלק את נתניהו מן השלטון".

כמדי שבת, גם אתמול נרשמו אירועים אלימים כלפי פעילי המחאה. בתנועת הדגלים השחורים אמרו כי מפגינה הותקפה באלימות בצומת צמרות בהרצליה. ד"ר יעל שומר, מרצה למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב ופעילת מחאת הדגלים השחורים סיפרה: "עמדנו בצומת והיו מולנו שלושת הביביסיטים הרגילים, רק שהפעם הצטרפה אליהם אישה ושני ילדים. היא חצתה את הכביש לעברנו והתעמתה מילולית עם מפגינה לידי כשאני עם הגב אל שתיהן. פתאום היא הורידה לי מכת קרטה מאחורי האוזן השמאלית – אני חודשיים אחרי ניתוח עמוד שדרה, בנס לא נגרם כאן נזק".

מקרה נוסף של אלימות התרחש אתמול במחלף חמד: מיה בן צבי פעילת מחאת הדגלים השחורים דיווחה כי שני תומכי נתניהו קיללו, איימו וניסו להכות מפגינים. לדבריה, המשטרה שהייתה במקום לא התערבה עד שפנו אליהם וביקשו הגנה. "התחושה שמי שאמור לשמור על הביטחון שלי ושל חברי מפקיר אותנו בצורה מסוכנת חסרת אחריות ומכוונת".

 

סרטון – דבריו של ח"כ עופר כסיף, אמש, בהפגנה בבלפור:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/440159840408651