שלום עכשיו תציין בהפגנה 25 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין

שלום עכשיו תציין בהפגנה שתיערך בירושלים במוצ"ש 31 באוקטובר, בשעה 19:00, 25 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בידי איש הימין הקיצוני. התנועה קראה לתומכיה להצטרף לצעדה שתצא מכיכר ציון ותסתיים בכיכר פריז במקום בו נערכות ההפגנות ההמוניות נגד שלטון הימין. לדברי התנועה "רבין נרצח משום שהוביל תהליך שלום, ולאחר שהנהגת הימין, שהתנגדה לשלום, נתנה למסיתים ולאלימות לפרוח בשורותיה".

עוד: "25 שנה לאחר הרצח הנורא, אותה הנהגה מסיתה וסרבנית שלום ממשיכה גם היום להוביל לאלימות נגד מי שחולק על דרכה ופועל למען עתיד אחר לישראל. אבל אנחנו לא שכחנו. נצעד מכיכר ציון לכיכר פריז עם מסר ברור – רבין נרצח אבל הדרך שהוביל חיה ונושמת. כן לשלום, לא לאלימות, לא להסתה".

יצוין שהשנה יתקיים בכיכר רבין בתלאביב אירוע לזכרו, בתאריך הרצח עצמו, ביום רביעי ה-4 בנובמבר. העצרת תתקיים השנה תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר". בדף הפייסבוק שנפתח לעצרת נכתב: "בדיוק 25 שנה אחרי אותו יום ארור, אנחנו חוזרים לכיכר. בעיצומם של ימים נוראים, בתוך חוסר ודאות כלכלי וחברתי, כשהדמוקרטיה שלנו בתוך מאבק שמאיים להידרדר למלחמת אחים, אסור לנו לשכוח את היום האפל ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשבן עוולה מתועב רצח את ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין".

במרכז העצרת תערך הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן "ימים נוראים" המתאר את מסע השנאה שהוביל לרצח. המארגנים הבהירו כי גם העצרת וגם הקרנת הסרט בכיכר יערכו בכפוף להנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם משטרת ישראל.

הפגנת שלום עכשיו בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/376339630407550