שישה מועמדים ישתתפו בבחירות לנשיאות שיתקיימו בוונצואלה במאי הקרוב

הבחירות לנשיאות ונצואלה שהיו אמורות להתקיים ב-22 באפריל נדחו אתמול (חמישי) למחצית השנייה של חודש מאי, זאת בהמשך להסכמה שאליה הגיעה הממשלה עם מפלגות האופוזיציה. כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות של ונצואלה.

2018-03-02_164524

ניקולס מדורו מגיש את מועמדותו בבחירות לנשיאות, השבוע (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

נשיאת ועדת הבחירות המרכזית, טיביסאי לוסנה, מסרה לעיתונאים שאמש נחתם "הסכם לשקיפות הבחירות" בין כל המתמודדים לנשיאות והמועמדים בבחירות לפרלמנטים המחוזיים והרשויות המקומיות.

לוסנה גם פרסמה, באופן רשמי, את שמותיהם של ששת האישים שהגישו את מועמדותם לבחירות לנשיאות. ראשון הנרשמים, ביום שני, היה ריינאלדו קיחאדה, מנהיג המפלגה השמאלית "האיחוד הפוליטי העממי". למחרת נרשם הנשיא ניקולס מדורו. רבבות ליוו את מנהיג המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת לוועדת הבחירות שבקראקס. מאחורי המועמדות של מדורו עומדים מפלגתו, המפלגה הקומוניסטית, התנועה כולנו ונצואלה, תנועת טופאמרו, האיחוד העממי, מולדת לכולנו, הברית למען שינוי, הארגון המהפכני ותנועת המנהיגות העממית. מאוחר יותר נרשם מועמד האופוזיציה הימנית, הנרי פאלקון, שיקבל את תמיכתן של המפלגה הסוציאלנוצרית, התנועה למען הסוציאליזם ותנועת האוונגרד המתקדם. ביום רביעי נרשמו עוד שלושה מועמדים, שני עצמאיים: לואיס אלחנדרו ראטי ופנרסיסקו ויסקונטי; וחבייר ברטוצ'י מראשי התנועה "התקווה לשינוי".

יצוין שהאופוזיציה הימנית התפלגה לקראת הבחירות. חלק ממנה הסכימה לקחת חלק פעיל בהליך הדמוקרטי והעמידה את פאלקון כמועמד. חלק אחר, בהנהגת הנריקה קפרילס רדונסקי, החליטה להחרימן.