שישה ימים לבחירות: כוחות הדמוקרטיה והשוויון עומדים בפני שני מבחנים – בקלפי וברחוב

כוחות הדמוקרטיה והשוויון בישראל עומדים בשבוע הקרוב בפני שני מבחנים: בקלפי וברחוב. ביום שלישי הקרוב, 23 במארס, יוכרע האם בנימין נתניהו ימשיך בדרכו ההרסנית או שיפנה את כיסאו כדי להתרכז במשפטו. אבל לא רק נתניהו עומד לבחירה מחודשת, אלא גם דרכו. כי במצב הפוליטי שנוצר, קשה עד מאוד למצוא הבדלים פוליטיים משמעותיים בחבורת מפלגות הממסד הציוני במחנה "אנטי-ביבי".

העבודה ("לא מצאנו שחיילי צה"ל ביצעו פשעי מלחמה") ומרצ ("מפלגת השמאל היחידה" כהגדרתה, בתנאי שתעבור את אחוז החסימה…) מוכנות גם הן להצטרף לממשלת ימין בראשות נפתלי בנט או גדעון סער. תהיה זו ממשלת "אנטי-ביבי", אך היא תמשיך בדרכו של ביבי. מצב עניינים זה מותיר רק את הרשימה המשותפת כסמן הדמוקרטי, הערבי-יהודי, בזירה הפוליטית הישראלית.

המבחן ברחוב יתחולל שלושה ימים לפני הבחירות: במוצאי שבת, 20 במארס. כל תנועות המחאה נגד ממשלת הימין חברו יחד כדי לקיים במוצ"ש זה מחאה המונית בקריאת לשים קץ לממשלתו המושחתת של נתניהו. פעילי חד"ש ומק"י ייטלו חלק במחאה. כי הצבעה בקלפי ומחאה ברחוב הן שני צדי של אותו מטבע, שתי הדרכים להחלפת שלטון הימין.

פעילי חד"ש ומק"י יקראו במחאות הצפויות לשים קץ לשלטונו של נתניהו, אך לא פחות חשוב מכך: לשים סוף לדרכו הגזענית, הניאו-ליברלית והדוגלת בהמשך הכיבוש של השטחים הפלסטיניים.

המסר למצביע החפץ בדמוקרטיה והסולד מגזענות ומכיבוש, הרוצה בסיום שלטונו של נתניהו, הוא ברור: האופציה היחידה להצבעה ערכית ו"אסטרטגית" היא לשלשל לקלפי ביום שלישי הקרוב מעטפה ובה הפתק עם האותיות "ודעם" – המשותפת!

 

הרשימה מתפרסמת בעמוד השער בגיליון השבוע של "זו הדרך"